این هفته سرنوشت ساز برای طلا

در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی را آغاز کرده تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این فلز زرد هفته سرنوشت سازی را در پیش رو خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا /بولیون والت، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در روزهای 28 و 29 ژانویه تاثیر زیادی بر روشن شدن وضعیت نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش انتشار گزارش های ناامید کننده در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال و بازار مسکن آمریکا موجب شده تا ارزش دلار با کاهش روبرو شده و قیمت جهانی طلا بار دیگر افزایش یابد. این آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا به ریاست بن برنانکی خواهد بود و وی 31 ژانویه رسما جای خود را به جانت یلن معاون کنونی فدرال رزرو خواهد داد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست قبلی خود محرک پولی را با 10 میلیارد دلار کاهش به 75 میلیارد دلار رسانده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست آتی خود نیز 10 میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش خواهد داد.

تحلیل بولیون والت همچنین نشان می دهد اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1275 دلاری را بشکند قیمت این فلز زرد به زودی به بیش از 1300 یا حتی 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  18