ایران خواستار همکاری در زمینه تولید دارو با هند شد

سفیر ایران در دهلی‌نو از درخواست کشورش برای همکاری با هند در زمینه تولید دارو خبر داد و گفت: فضای قابل توجهی برای رشد همکاری ها وجود دارد و ما مایل هستیم که در این زمینه کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اینترنتی فارمابیز، ایران و هند همکاری ها در زمینه تجارت دارو را افزایش داده اند. بخش داروی ایران به دنبال سرمایه گذاری مشترک با تولید کنندگان هندی است. غلامرضا انصاری، سفر ایران در هند که به دعوت فدراسیون اتاق بازرگانی کارناتاکای هند به منطقه بنگالورو سفر کرده بود گفت، پتانسیل موجود بین دو کشور باید به حداکثر برسد.
در حالی که صنعت داروی هند نگرانی خود را از مشکلات حمل و نقل، تاخیر در ثبت دارو و عدم صدور اجازه ارسال نمونه داروها به ایران اعلام نموده، ایران اکنون در حال حل مشکلات داروسازان هندی برای افزایش همکاری ها است.
سفیر ایران در هند گفت، «در حال حاضر هند مبادلات تجاری خوبی با ایران دارد….ایران داروسازی هند را به عنوان یک بخش پرطراوت برای حرکت می بیند. صنعت تولید دارو در ایران دارای استانداردهای سفت و سختی است و تولید دارو مطابق با برخی از این معیارها بسیار دشوار است. اما هند که بالاترین میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی آمریکا را در مراکز تولید داروی خود دارد، ظاهرا تاکنون در منطقه از نظر درآمدهای تجاری مشکلی نداشته است.» وی افزود، فضای قابل توجهی برای رشد همکاری ها وجود دارد و ما مایل هستیم که در این زمینه کمک کنیم.
انصاری در ادامه گفت، سرمایه گذاری مستقیم خارجی 100 درصدی اعلام شده از سوی دولت هند به صنعت داروسازی در ایران فرصت خواهد داد تا انجام سرمایه گذاری های استراتژیک در بخش داروسازی هند را بررسی کند. این باید همراه با ایجاد مراکز تولید دارو در منطقه از سوی داروسازان هندی برای تامین نیاز دارویی ایران باشد.
سفیر کشورمان در هند ادامه داد: «ما به دنبال برداشتن موانع تجاری در زمینه حمل و نقل و افزایش تعداد کشتی ها خواهیم بود. در حال حاضر تنها یک کانتینتر برای انتقال دارو از بمبئی اختصاص داده شده است. ایران همچنین به دنبال جذب بانک های هندی بیشتری است. این بدین دلیل است که تمام مبادلات تجاری تنها از طریق بانک یو سی او مجاز است.»
بر اساس اعلام فدراسیون اتاق بازرگانی کارناتاکای هند، تغییر دولت در ایران در حال هموار کردن مسیر برای افزایش حجم صادرات داروهای هندی به ایران است که پیش بینی می شود بتواند حجم مبادلات تجاری دو کشور را از 15 میلیارد دلار در سال 13-2012 به 20 میلیارد دلار برساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  68