دلایل اصرار دولت بر بَد جلوه دادن وضع اقتصاد آشکار شد

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که چرا دولت اینقدر وضع اقتصاد کشور را بَد اعلام می کند، گفت:اعلام برخی مشکلات به مردم به واقعی کردن مطالبات مردمی کمک می کند و البته معتقدیم دولت و مردم باهم محرم هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، شاپور محمدی در ادامه نشست خبری امروز درباره حذف صفر از پول ملی که از قبل مطرح بوده است ، گفت : هر چند اهمیت این موضوع نسبت به مسایل جاری کمتر است، اما در دست بررسی داریم.

*حذف صفرهای پول ملی را در دست بررسی داریم

وی در باره آمارهای دولت یا مجلس به ریال و تومان هم گفت : واحد پول رسمی کشور ، ریال است و از کلمه تومان در محاوره ها استفاده می شود. تمام مکاتبات رسمی و اقتصادی کشور هم به ریال است.
محمدی درباره وضع اقتصاد میدانی هم گفت: هر هفته گزارش های میدانی جزئی از اقتصاد کشور تهیه می شود و در بانک مرکزی و وزارتخانه های مربوطه در این باره جلسه داریم.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ساختاری است و حل آن با یک روز و دو روز یا یک تصمیم گیری خاص امکان پذیر نیست، افزود: اگر تصمیم های عجولانه بگیریم همان مشکلات قبلی تکرار می شود.

*دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید بجنگد

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد درباره جذب سرمایه گذاری خارجی هم گفت : متاسفانه در سال های 90 و 91 سرمایه گذاری در اقتصاد کشور منفی بوده است و آثار آن از سال های بعد نیز مشهود است و دولت یازدهم باید بجنگد تا آن را مثبت کند.

*آعلام آمادگی سوئدی های برای سرمایه گذاری در ایران

محمدی با بیان اینکه برای جذب سرمایه خارجی برنامه داریم ، افزود : مذاکره با بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و کشورهای مشتاق به سرمایه گذاری در کشور درحال انجام است و هفته پیش یک هیئت سوئدی که به ایران آماده بود ،آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در اقتصاد ایران اعلام کرد.
وی با بیان اینکه با لغو تحریم ها 4.2 دهم میلیارد دلار به صورت تدریجی آزادسازی می شود ، گفت: این موضوع در جذب سرمایه خارجی و رونق اقتصادی تاثیر زیادی خواهد داشت.
محمدی در باره اینکه چرا دولت این قدر وضع اقتصادی کشور را بد اعلام می کند، افزود: اعلام برخی مشکلات به مردم به واقعی کردن مطالبات مردمی کمک می کند و البته معتقدیم دولت و مردم باهم محرم هستند و باید مشکلات یکدیگر را بدانند.

*در پرداخت یارانه یک روز هم تاخیر نداشته‌ایم

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور بسیار قوی است اما این ظرفیت است، با وضع خزانه فرق می کند، گفت: دولت با این وجود در پرداخت یارانه ها یک روز هم تاخیر نداشته است.
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد درباره مدل اقتصادی دولت یازدهم هم افزود: از تمامی ایده های اقتصادی استفاده می کنیم  اما واقعیت اقتصادی ایران را هم لحاظ می کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2