پای بانک توسعه اسلامی هم به دریاچه ارومیه باز شد

درحالی که مسئولان وزارت نیرو و سازمان محیط زیست همواره در طی ماههای گذشته از بررسی راهکارهای اجرایی نجات دریاچه ارومیه خبر می دادند و خبری از مشکلات مالی دولت نبود، پای بانک توسعه اسلامی نیز به پرونده نجات دریاچه ارومیه باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که تاکنون سه بار در دولت یازدهم جلسه شورای عالی آب با حضور مسئولان ارشد دولت برگزار شد اما دستاورد مطلوبی برای احیای دریاچه ارومیه به دنبال نداشت.

از سویی دیگر، دلیل کندی حرکت دولت در احیای دریاچه ارومیه را مسئولان مربوطه در دولت، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست، زمان بر بودن مطالعات و بررسی ها عنوان کرده اند و همواره اذعان داشتند که احیای دریاچه ارومیه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و هم اکنون 24 راهکار اجرایی نجات این دریاچه در حال بررسی است.

اما در این میان کمتر به مشکلات مالی احیای دریاچه ارومیه اذعان شده و بیشتر دولت تلاش کرده تا جدیت خود را برای نجات این دریاچه نشان دهد. امروز شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت:‌در خصوص کمک به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه با نهاد مهم بین المللی یعنی بانک توسعه اسلامی رایزنی شده و قرار است، منابع و امکانات این موسسه که ایران از سهام داران عمده آن است در این خصوص مورد استفاده قرار گیرد.

البته وی در بخشی از سخنانش از نهایی شدن این مسئله در مذاکرات آتی خبر داده اما این موضوع که پای بانک توسعه اسلامی نیز به احیای دریاچه ارومیه باز شده، نشان از جدی بودن دست خالی دولت برای اجرایی کردن این پروژه ملی است. موردی که تاکنون تلاش شد از زیر ذره بین رسانه ها دور نگه داشته شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =