چرا ایرانی‌ها پول خود را در منزل نگه می‌دارند؟

نایب رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: در حال حاضر به دلیل سود پایین بانک‌های دولتی، بسیاری از مردم پس اندازهای خود را در منزل نگه می‌دارند و حاضر نیستند در بانک سپرده‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا نایب رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: با توسعه صادرات، ارزهای راکد را از منازل مردم و بانک‌ها خارج می‌کنیم.

رحیم بنا مولایی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل سود پایین بانک‌های دولتی، بسیاری از مردم پس اندازهای خود را در منزل نگه می‌دارند و حاضر نیستند در بانک سپرده‌گذاری کنند.

وی افزود: راکد ماندن پول مردم به جز تورم و تضعیف اقتصاد کشور نتیجه‌ای در برنخواهد داشت، بنابراین باید راهکارهایی برای خارج کردن پول‌های مردم از منازل اندیشید. به عنوان مثال تولید محصولات باکیفیت که پتانسیل صادرات را دارند می‌تواند اعتماد لازم را در اذهان عمومی ایجاد کند و انگیزه مردم را برای سرمایه گذاری بالا ببرد.

وی ادامه داد: باید سیستم صادرات کالاهای ایرانی را به گونه‌ای شکل دهیم که خریداران در سراسر دنیا با اطمینان از کیفیت بالای کالا نسبت به خرید کالای ایرانی اقدام کنند. برندسازی داخلی و استفاده از برندهای معتبر جهانی، روش‌های مناسبی برای افزایش میزان فروش کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی است.

نائب رییس اتاق بارزگانی استان البرز بر لزوم استانی شدن بودجه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر بودجه‌ها استانی شود ارز حاصل از فعالیت‌های اقتصادی هر استانی صرف توسعه و رشد هرچه بیشتر همان استان می‌شود و به این ترتیب تعادل اقتصادی به وجود می‌آید. توزیع بخشی درآمدهای حاصل از نفت به فراخور ظرفیت و توان اقتصادی استان‌ها راه‌حل مناسبی برای رشد و ثبات اقتصادی کشور است که باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

این مسئول گفت: در همه جهان خدمات ویژه‌ای از جمله معافیت مالیاتی و جایزه صادراتی به صادرکنندگان کالاها و خدمات تعلق می‌گیرد بنابراین اگر می‌خواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم باید از برخی الگوهای اقتصادی موفق پیروی کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  ⁄  13  =