توقف ارائه خدمات به پذیرندگان اینترنتی فاقد نماد اعتماد از ۲۹ اسفند/ قطع کامل تراکنش‌های پرداخت اینترنتی از سمت بانک‌ها تا ۱۵ بهمن

مدیرعامل شاپرک عنوان کرد:

/ تمامی پذیرندگان اینترنتی و استفاده کنندگان از خدمات درگاه اینترنتی این شرکت می‌بایست تا تاریخ 15 بهمن نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام نموده و حداکثر تا تاریخ 29 اسفند ماه نماد مذکور را اخذ و در سایت خود درج نمایند./ پس از تاریخ 29 اسفند ماه سال جاری، ارائه خدمات به پذیرندگان فاقد نماد اعتماد الکترونیکی از سوی شرکت های psp متوقف خواهد شد./سه بانک برای اتصال به سامانه شاپرک تا نیمه بهمن ماه از بانک مرکزی فرصت گرفته‌اند و هیچ مشکلی برای پیوستن این سه بانک به شاپرک وجود ندارد. /این بانک ها از بانک مرکزی درخواست کردند تا نیمه بهمن که زمان ثبت نام دانشجویان به پاپان می‌رسد، به آنها فرصت داده شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سامان قطبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درباره قطع تراکنش‌های اینترنتی بانک‌ها و اتصال به شاپرک اظهار کرد: بنا به اعلام بانک مرکزی این اقدام از 30 آذرماه انجام شد و فقط سه بانک به این سامانه متصل نشده اند.

وی افزود:آمادگی برای پیوستن سه بانک دیگر به سامانه شاپرک وجود دارد اما این بانک ها از بانک مرکزی درخواست کردند تا نیمه بهمن که زمان ثبت نام دانشجویان به پاپان می‌رسد، به آنها فرصت داده شود.

مدیرعامل شاپرک در ادامه گفت:در پی این اقدام درگاه اینترنتی بانک‌ها کماکان فعال خواهد بود اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانک‌ها است انجام می‌شود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت اجرا شود و ذینفعان راضی باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از توقف یا اختلال در ارائه خدمات پرداخت اینترنتی به پذیرندگان، هماهنگی‌های لازم بین بانکهای ارائه کننده این خدمت، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک در دست انجام است،

الزام دریافت نماد اعتماد الکترونیک تا 29 اسفند

 طبق ابلاغیه  بانک مرکزی و شرکت شاپرک ، تمامی پذیرندگان اینترنتی می‌بایست تا تاریخ 15 بهمن نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام نموده و حداکثر تا تاریخ 29 اسفند ماه نماد مذکور را اخذ و در سایت خود درج نمایند.

در این  ابلاغیه آمده است:با توجه به الزامات امنیتی شاپرک و پلیس امنیت فضای مجازی در خصوص رعایت موارد امنیتی ویژه فروشگاه‌های اینترنتی، تمامی پذیرندگان اینترنتی و استفاده کنندگان از خدمات درگاه اینترنتی این شرکت می‌بایست تا تاریخ 15 بهمن نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام نموده و حداکثر تا تاریخ 29 اسفند ماه نماد مذکور را اخذ و در سایت خود درج نمایند.

بنابر تاکید ابلاغیه تاریخ مذکور قابل تمدید نبوده و پس از زمان قید شده، ارائه خدمات به پذیرندگان فاقد نماد اعتماد الکترونیکی از سوی شرکت های psp متوقف خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با مرکز ارتباط با مشتریان سپ به شماره 84080-021 تماس حاصل نموده و یا به پایگاه اینترنتی www.enamad.ir مراجعه فرمایید.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که به منظور نظارت دقیق و ارتقای سطح امنیت تراکنش‌های خرید اینترنتی و جلوگیری از جعل، از تاریخ 30 آذر 92 تمامی تراکنش‌های پذیرندگی مربوط به درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها از مرکز «شتاب» قطع شده و این تراکنش‌ها صرفاً از طریق «شاپرک» انجام می شوند.

بر این اساس درگاه‌های پرداخت اینترنتی در بانک‌ها به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت واگذار شد که این فرایند 15 تکمیل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄  2  =