طرح تحول بانک و بیمه اجرا می شود

معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد : گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نمی‌شود اما طرح های تحول ساختاری مدیریت، گمرک، بیمه، بانک و مالیات به عنوان یک الزام اجرا می ‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت : قانون اصلاح قانون مالیات‌ها در دستور کار مجلس و در شرف نهایی شده است.
معاون وزیر اقتصاد افزود : اجرای طرح تحول اقتصادی یک اجبار است که باید انجام شود.
یوسف‌نژاد تاکید کرد: مناسبات با مجلس به نحو احسن ایجاد شده است و قانون این مناسبات را تنظیم می‌کند و حدود آن مشخص است.
وی افزود : حقوق مجلس، دادن تذکر، پرسیدن سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و موارد شبیه آن است و دولت ان را به عنوان عامل منفی و تهدید نمی‌داند و البته برای سلامت نظام اداری به عنوان یک فرصت هم محسوب می شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد اظهار داشت : با این تلاش ها و تعامل ها ؛ نقاط قوت و ضعف را در اجرای شناسایی و تشریح کنیم و از سوال و تحقیق و تفحص در حدود قانونی نیز استقبال می‌کنیم.
یوسف نژاد تاکید کرد : مجلس و دستگاه‌های اجرایی در کنار هم می‌توانند منافع عمومی و مصالح را تامین و تضمین کنند.
فضای همدلی خوبی میان مجلس و دولت وجود دارد و تلاش می‌کنیم این روابط بیشتر شود.
یوسف‌نژاد با بیان اینکه اگر یک قانون اشکال داشته باشد ، در این حال باید اجرا شود ، گفت : در مسیر اجرا برای اصلاح آن نیز می ‌توان اقدام کرد و پیشنهاد داد و اصلاح قانون مالیات‌ها در چند روز اخیر در دستور کار مجلس قرار دارد که جزء قوانین پایه‌ای محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بودجه فصل مشترک همکاری مجلس و دولت است ، گفت : این موضوع بهترین نوع همکاری است و بدنه کارشناسی وزارت اقتصاد و دیگر دستگاه‌ها در آن دخیل هستند.
یوسف نژاد درباره هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت : هدفمندی یک قانون دارد و تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و هر سال به صورت یک ردیف درآمدی و 4 ردیف هزینه‌ای ارائه می‌شود و آنچه اکنون ملاک عمل است قانون فعلی خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  24