اهمیت حفظ رمز‌ کارت بانکی همانند کلید درب منزل و گاو صندوق

فتا هشدار داد:

رمز‌های کارت بانکی همانند کلید درب منزل یا گاو صندوق صاحب کارت است بنابراین ضرور است فرد دقت لازم را جهت حظ و محرمانه نگهداشتن آن به عمل آورد زیرا که اگر کسی به رمز کارت بانکی دارنده کارت دسترسی پیدا کند، مانند آن است که کلید منزل و گاو صندوق وی را پیدا کرده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتادختری دانشجو که اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه از حساب دخترخاله اش کرده بود،دستگیر شد/فتا از شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان رمالی یا فالگیری اینترنتی به مردم هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیر مجاز 4 میلیون ریال از حساب عابر بانکش رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی و انجام یک سری اقدامات تخصصی پیرامون موضوع، متهم که دختر خاله شاکی بود را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را به مکان پلیس فتا منتقل کردند. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم 21 ساله در رویارویی با شواهد و مستندات موجود ضمن ندامت از بزه ارتکابی خود اظهار داشت، چندی پیش در منزل دختر خاله‌ام میهمان بودم و با توجه به آشنایی با خرید اینترنتی، دختر خاله‌ام از من خواست تا در خرید شارژ به او کمک کنم که هنگام خرید در غفلتش از فرصت پیش آمده رمزها را یادداشت کردم و با بدست آوردن رمز دوم، شهریه دانشگاه را به صورت اینترنتی پرداخت کردم. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خاتمه با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی خاطر نشان کرد: در حفظ و نگهداری رمز‌های عبور خود که همانند کلید درب منزل یا گاو صندوق شما می‌باشد دقت لازم را به عمل آورده زیرا که اگر کسی به رمز شما دسترسی پیدا کند، مانند آن است که کلید گاو صندوق شما را پیدا کرده بنابراین با اطلاع از گردش مالی خود و تغییر رمز به صورت حداقل هر سه ماه یکبار، این رمز را در اختیار هیچکس قرار نداده تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان رمالی یا فالگیری اینترنتی به مردم هشدار داد.

همچنین رئیس پلیس فتا خراسان شمالی صبح امروز در این رابطه گفت: فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سودجو به کسب و کار پر درآمدی تبدیل شده است که حتی بسیاری از سایت‌ها را نیز در اختیار گرفته و کاربران اینترنتی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. 

وی افزود: در این شیوه جدید کلاهبرداری، تبهکاران قربانیان ساده لوح را از طریق سایت‌های اینترنتی شکار می‌کنند و با ارائه شماره حساب از آنها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه فال را با پست الکترونیکی دریافت کنند.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: رمالی اینترنتی کام بسیاری از کاربران را در نقاط مختلف کشور تلخ کرده است. 

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی یادآور شد: هرچند اغلب افرادی که در اینترنت به دنبال فالگیری می‌روند باسواد هستند اما در بیشتر موارد از اعتماد به نفس پایین رنج می‌برند و فکر می‌کنند خودشان قادر به رفع مشکلات‌شان نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  29  =