طلا به ۱۲۵۵ دلار در هر اونس رسید

در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست محرک اقتصادی این کشور قیمت جهانی طلا 9 دلار کاهش یافت و به 1255 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم،در حالی که سرمایه گذاران نگران اند که فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته سیاست محرک اقتصادی خود را مجددا تعدیل کند، قیمت فلز زرد امروز کاهش یافت.

قیمت طلا پس از کاهش یک درصدی در روز دوشنبه و عقب نشینی از بالاترین قیمت دو ماه اخیر، امروز نیز با 9 دلار کاهش به 1255 دلار در هر اونس رسید.
نشست دو روزه سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا امروز آغاز می شود. انتظار می رود فدرال رزرو فردا در پایان این نشست بیانیه ای را منتشر نماید.

بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا ماه گذشته فدرال رزرو را متقاعد کرد تا سیاست محرک اقتصادی خود را 10 میلیارد دلار تعدیل کند. پیش بینی می شود که این بانک در نشست هفته جاری خود 10 میلیارد دلار دیگر سیاست پولی خود را تعدیل نماید.

کاهش سیاست محرک اقتصادی تاثیر منفی بر بازار طلا بر جای می گذارد.

بر اساس این گزارش، همزمان با کاهش قابل قیمت طلا و افزایش بی سابقه تقاضا در سال گذشته میلادی، واردات طلای چین از هنگ کنگ در سال 2013 نسبت به سال قبل از آن بیش از دو برابر شد و به رقم بی سابقه بیش از 1000 تن رسید.

همزمان با تداوم وضعیت نامطلوب اقتصادی در بازارهای نوظهور و نگرانی از کاهش رشد اقتصادی چین، ارزش سهام های آسیایی امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 5 ماه اخیر باقی ماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  9  =