سهامداران از روی نوسانات کوتاه‌مدت تصمیم‌گیری نکنند

مدیرعامل شرکت بورس نوسان را در ذات بورس دانست و عنوان کرد: کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید با مطالعه نسبت به خریداری سهم اقدام کنند و از روی نوسانات کوتاه مدت تصمیم گیری نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسن قالیباف اصل – مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:در چند روز اخیر وضعیت خرید اشخاص حقوقی ها بیشتر از فروش آنها بوده و انتشار اوراق فروش تبعی به وضعیت بورس کمک کرده است.

وی با بیان اینکه نوسانات بازار طبیعی است، افزود:با توجه به حضور حقوقی‌ها در بورس تهران، این اطمینان به بازار داده می شود که وضعیت بازار بهبود می‌یابد این در حالی است که کسانی وارد بازار سرمایه می شوند بدانند که بازار سرمایه کوتاه مدت نبوده و افرادی که با مطالعه نسبت به خریداری سهم اقدام می‌کنند باید دوره زمانی معقولی را در نظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه در حال حاضر پول از بازار سرمایه خارج نمی شود و کسانی که سهمی را می فروشند نسبت به خریداری سهمی دیگر اقدام می کنند،افزود:سهامداران نباید از روی نوسانات کوتاه مدت تصمیم گیری کرده و از بازار خارج شوند بلکه با مطالعه نسبت به خرید و فروش سهم اقدام کرده و برای خود دوره انتظار منطقی تعریف کنند.

وی تاکید کرد:کسانی که به صورت کوتاه مدت به بازار سرمایه نگاه می کنند قطعا نمی‌توانند بازده مناسبی کسب کنند ولی کسانی که با کار کارشناسی نسبت به خریداری سهام اقدام می کنند قطعا افق سرمایه گذاری بلند مدتی دارند و سود بیشتری کسب می کنند.

قالیباف اصل ضرر 50 درصدی سهامداران بورس در دو هفته را رد کرد و گفت:روند کاهشی شاخص و کاهش قیمت‌ها در بورس موقتی است و همواره خریدار و فروشنده در بازار وجود دارد.

وی اخبار مربوط به بودجه 93 را در بازار سرمایه تاثیرگذار دانست و اظهار کرد:زمانی که ارقام بودجه نهایی و شفاف شده و قیمت حامل های انرژی و بهره مالکانه معادن نهایی شود،اطلاعات به صورت شفاف وارد بازار شده و به روند بازار کمک می کند.

مدیر عامل شرکت بورس در مورد شائبه وجود حباب در بورس گفت:بازار بورس حبابی نبوده و هر نوسان قیمتی را نمی‌توان حباب نامید این در حالی است که قیمت بر اساس عرضه و تقاضا و توسط بازار تعیین می شود.

قالیباف اصل تصریح کرد:این در حالی است که بازار سرمایه دائما نمی تواند رو به رشد و رو به کاهش باشد و روند نزولی بورس موقتی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1