بدافزارها چطور شناسه و رمز عبور را از کاربر می‌گیرند

کارشناسان امنیتی بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کردند که تعداد ابزارها آلوده و ویروسی مخصوص سیستم‌عامل اندروید با رشدی قابل ملاحظه به بیش از 700 هزار مورد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کارشناسان با مطالعات جدید خود اعلام کردند که بیش از 718 هزار نوع ابزار و نرم‌افزار کاربردی آلوده به ویروس را برای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده‌اند که برخی از این ابزارها می‌توانند اطلاعات شخصی کاربر و رمزهای عبور وی را سرقت کنند.

این طور که کارشناسان امنیتی گزارش داده‌اند، بیش از 509 هزار نوع از این ابزارها و نرم‌افزارهای آلوده در نیمه نخست سال2013 شناسایی شده است.

بسیاری از این ابزارها و برنامه‌ها ظاهری شبیه به ابزارهای کاربردی معمول دارند و کاربران از روی شکل ظاهری و قابلیت‌های این محصولات نمی‌توانند بفهمند که ابزار یاد شده آلوده است.

"جی‌دی شری"(JD Sherry) مدیر شرکت امنیتی Trend Micro که این بررسی را انجام داده است توضیح داد: «با توجه به ساختار شبکه‌ای تعریف شده برای اندروید، وصله کردن حفره‌های امنیتی مربوط به آن به سختی صورت می‌گیرد و استفاده گران اینترنتی به راحتی می‌توانند به آن نفوذ کنند».

بررسی‌های جدید نشان داد که 44 درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربردی و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  +    =  83