برگزاری اولين دوره مسابقات قرآني كاركنان و خانواده بانك صادرات

اولين دوره مسابقات قرآن كريم ويژه كاركنان و اعضاي خانواده امور حراست و حفاظت بانك صادرات ايران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري و مديران اين بانك، روز پنج‌شنبه در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روابط‌عمومي بانك صادرات ايران، اين دوره از مسابقات با هدف ارتقاي سطح معلومات و دانش قرآني همكاران شاغل در امور حراست و حفاظت بانك به مدت يك روز و در چهار رشته قرائت، ترتيل، حفظ و اذان برگزار شد.

آيت‌ا… حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه كشور و امام جمعه شهر مقدس قم، در آيين گشايش اين دوره از مسابقات طي سخناني با تأكيد بر ضرورت برگزاري جلسات قرآني به منظور انس و پيوند با قرآن و بزرگ شمردن اين كتاب آسماني گفت: برگزاري اولين دوره مسابقات قرآني كاركنان در بانك صادرات ايران جاي تقدير و تشكر دارد و استمرار اين جلسات و محافل ضروري است. لازم است علاوه بر آشنايي با تلاوت و حفظ قرآن به مفاهيم آن نيز توجه شود و در آيات كريمه آن تدبر كرد و به آن‌ها عمل نمود.

وي در ادامه به معرفي قرآن از منظر خود قرآن پرداخت و گفت: خداوند قرآن را يك كتاب اخلاقي و انسان‌ساز معرفي مي‌كند كه جنبه موعظه‌گر براي قاري و حافظ قرآن را دارد. دل و جان ما نياز به پالايش دارد و قرآن برترين چيزي است كه دل‌ها را از زنگارها و پليدي‌ها پاك و بي‌آلايش مي‌كند. قرآن دل‌هايي زنگار گرفته از گناه‌ها را شفا مي‌دهد و نوراني مي‌كند.

آيت‌ا… حسيني بوشهري در پايان ضمن تقدير از رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌ا… خامنه‌اي به خاطر اهتمام خاص به نشر و ترويج فرهنگ قرآني در كشور گفت: به بركت استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران و تأكيدات مقام معظم رهبري در هر كوي و برزن و در هر نهاد و سازمان، شاهد برگزاري جلسات آشنايي و محفل‌هاي انس با قرآن هستيم و توصيه بنده اين است كه علاوه بر تلاوت و حفظ آيات قرآن به مفاهيم، تفسير و پيام‌هاي قرآن نيز توجه داشته و آن را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد.

در ادامه آقاي زينبي مدير امور حراست و حفاظت بانك صادرات ايران به تشريح اهداف برگزاري اين دوره از مسابقات پرداخت و بر رويكرد بانك صادرات به ترويج فرهنگ قرآني و مولفه‌هاي فرهنگي و مذهبي تأكيد كرد. وي افزود: اگر قرآن سرلوحه زندگي و كار افراد قرار گيرد تمامي مشكلات و معضلات برطرف مي‌شود. قرآن چراغ راه، سراج نوراني در تاريكي‌هاست كه اگر دل به آن ببنديم هم مشكلات دنيوي برطرف و هم نجات دهنده روز رستاخيز است.

آقاي زينبي در پايان گفت: بانك صادرات ايران به همت مديرعامل بانك مهندس پيشرو افتخار دارد كه همواره در راستاي انجام رسالت‌هاي اجتماعي از جمله گسترش فرهنگ قرآني گام‌هاي مثبتي بردارد و در سطوح كشوري قاريان، اساتيد و شاگردان خوبي تحويل جامعه اسلامي دهد و در همين رابطه امور حراست و حفاظت بانك صادرات ايران نيز فعاليت‌هاي چشم‌گيري در زمينه‌هاي قرآني داشته است.

گفتني است حضور شماري از قاريان بين‌المللي قرآن كريم و اجراي برنامه تواشيح از جمله برنامه‌هاي جانبي اين آيين معنوي بود.

در پايان اين دوره از مسابقات، از بين شركت‌كنندگان خواهر و برادر، نفرات برتر هر رشته انتخاب و جوايز و هداياي ارزنده‌اي به آن‌ها تقديم و از ايشان تقدير شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12