توصیه به روسای دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات، فناوری با بیان اینکه بخشی از مدیران فرهنگی در دانشگاه‌ها متخصص این حوزه نیستند، به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرد که در بخش‌های فرهنگی از متخصصان حوزه‌ها استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات، فناوری با بیان اینکه بخشی از مدیران فرهنگی در دانشگاه‌ها متخصص این حوزه نیستند، به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرد که در بخش‌های فرهنگی از متخصصان حوزه‌ها استفاده شود.

دکتر سیدضیاء هاشمی با بیان اینکه اعتقاد داریم جریان امور باید بر اساس تخصص باشد درباره میزان تخصص مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید ضمن تعهدی که به کار دارند، حتما متخصص حوزه مربوطه نیز باشند.

وی با بیان اینکه طبیعتا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز نیازمند تخصص‌های لازم است، تصریح کرد: مدیریت فرهنگی نیاز به مدیرانی دارد که از دانش و تخصص لازم برخوردارند اما این دانش می‌تواند در یک فرایند رسمی مثل دانش آموختگی رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگ کسب شده باشد در عین حال ممکن است برخی افراد به طور رسمی در حوزه تخصصی دیگری دانش آموخته باشند اما در این حوزه از مطالعات کافی برخوردار بوده و توانمندی خود را به منصه ظهور رسانده باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: طبیعتا بین کسانی که از این توانمندی برخوردارند افرادی که دانش تخصصی و رسمی این حوزه را دارند از نگاه ما در اولویت قرار دارند و توصیه ما به دانشگاه‌ها نیز این است که متخصصان حوزه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی حضور پررنگ تری در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها داشته باشند.

هاشمی با اشاره به ارزیابی از وضعیت مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: طبق اطلاعات بدست آمده تعدادی از مسئولان فرهنگی در سمت‌های مدیران یا معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، دانش آموخته‌ حوزه‌های علوم انسانی،‌ علوم اجتماعی یا علوم دینی هستند که آمادگی‌های نسبی برای این موضوع را دارند.

وی افزود: اما در عین حال تعداد قابل توجهی از مدیران نیز متخصص این حوزه نیستند، ما نیز به روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد داده و می‌دهیم که در انتخاب همکارانشان سعی کنند از متخصصان فرهنگی استفاده شود یا در مقام مقایسه کسانی که تخصص رسمی حوزه‌ای را دارند در اولویت قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره نحوه ورود وزارت علوم برای ساماندهی نیروهایی که تخصص لازم را برای انجام امور فرهنگی ندارند، گفت: موضع ما در وزارت علوم اساسا اعتماد و همدلی با مدیران بخشهای مختلف دانشگاه‌هاست، بنابراین ضرورتی نمی‌بینیم که مستقیما ورود پیدا کنیم. اما از سوی دیگر مدیران و روسای دانشگاه‌ها با ما مشورت کرده و از مشورت ما نیز استقبال می‌کنند و ما هم از همین روش این دغدغه را دنبال می‌کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  3  =