طلا نخستین ماه ۲۰۱۴ را با رشد ۳۶ دلاری قیمت تمام کرد

قیمت جهانی طلا در نخستین ماه 2014 با افزایش 36 دلاری مواجه شد و به 1243 دلار در هر اونس در پایان این ماه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت و اولین کاهش هفتگی خود در طی 6 هفته اخیر را به ثبت رساند که ناشی از آمارهای مثبت از رشد اقتصاد آمریکا، نگرانی ها در مورد تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو و کاهش تقاضا از سوی چین بود.
قیمت طلا در ماه ژانویه و تا قبل از هفته گذشته عمدتا روندی افزایشی داشت که ناشی از افت شاخص ها در بازارهای بورس به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادهای نوظهور بود.
اما انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا مجددا به سرمایه گذاران نگران از خروج سرمایه ها از بازارهای نوظهور اطمینان داد و مهر تاییدی بر تصمیم این هفته فدرال رزرو آمریکا برای تعدیل بیشتر سیاست محرک اقتصادی اش بود.
پیتر فرتیگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «ما شاهد تقویت دلار در مقابل ارزهای بازارهای نوظهور هستیم و این تاثیری منفی بر قیمت طلا می گذارد.»
وی افزود: «نگرانی از اینکه این وضعیت ممکن است منجر به یک بحران گسترده شود، بر بازارهای بورس لرزه انداخته است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز جمعه با 16 سنت افزایش به 1243 دلار و 36 سنت رسید، در حالی که در جلسه پیش، کاهش قیمتی 2 درصدی را تجربه کرده بود.
ارزش شاخص دلار آمریکا دیروز 0.2 درصد افزایش یافت و به نزدیکی بالاترین میزان یک هفته اخیر رسید. ارزش سهام های جهانی نیز همزمان با نگرانی ها از گسترش مشکلات فراروی بازارهای نوظهور، کاهش یافت.
قیمت طلا در هفته ای که گذشت، پس از 5 هفته افزایش، شاهد 2 درصد کاهش بود. اما فلز زرد اولین ماه سال 2014 را با رشد آغاز کرد و بیش از 3 درصد(36 دلار) افزایش قیمت را شاهد بود.
با توجه به شروع تعطیلات یک هفته ای سال نوی چینی، بازار طلا موقتا حمایت ناشی از تقاضای فیزیکی از سوی بزرگترین مصرف کننده طلای جهان را از دست داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5