حضور از جنس اسکناس زنجانی در جشنواره فیلم فجر

سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از ساعت 10 صبح امروز 12 بهمن ماه با اکران «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» سومین فیلم بلند روح الله حجازی که در دوره پیشین فرصت یک اکران را نیز نیافت، آغاز شد؛ اکرانی که با استقبال قابل توجهی مواجه بود و علاوه بر منتقدان، برخی چهره های سینما و تلویزیون نظیر نیکی کریمی، ابوالحسن داوودی، سیدضیاءالدین دری، عادل فردوسی‌پور، بهرام توکلی را نیز میزبانی می کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اکران فیلم های کاخ جشنواره با اکران فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» آغاز شد؛ اکرانی که میزبان چهره هایی چون نیکی کریمی، ابوالحسن داوودی، سیدضیاءالدین دری، عادل فردوسی‌پور، بهرام توکلی و … بود و پس از آن چهره های بین الملل همچون ویتوریو استارارو برنده سه جایزه اسکار نیز سری به جشنواره زدند.

به گزارش «تابناک»، سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از ساعت 10 صبح امروز 12 بهمن ماه با اکران «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» سومین فیلم بلند روح الله حجازی که در دوره پیشین فرصت یک اکران را نیز نیافت، آغاز شد؛ اکرانی که با استقبال قابل توجهی مواجه بود و علاوه بر منتقدان، برخی چهره های سینما و تلویزیون نظیر نیکی کریمی، ابوالحسن داوودی، سیدضیاءالدین دری، عادل فردوسی‌پور، بهرام توکلی را نیز میزبانی می کرد.

در نشست پرسش و پاسخ این فیلم به جز حمید فرخ‌نژاد که به دلیل فیلمبرداری در یک پروژه دیگر نتوانسته بود حضور داشته باشد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسم‌خانی، ترلان پروانه (بازیگران فیلم)، مهدی داوری تهیه‌کننده، روح‌الله حجازی کارگردان، هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، علی طالب‌آبادی فیلمنامه‌نویس، سپیده عبدالوهاب تدوینگر و وحید مقدسی صدابردار حضور داشتند.

مهم ترین صحبت های مطرح شده در این نشست از این قرار بود:

– مهدی داودی تهیه‌کننده گفت: با وجود ایرادهایی که مدیران قبلی بر پروانه نمایش گرفته بودند، این فیلم بدون هیچ ممیزی و حذف یک دقیقه یا دیالوگی پروانه نمایش گرفته است.

– کارگردان فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در پاسخ به اینکه آیا مسیر فیلم‌سازی شما تاثیر گرفته از اصغر فرهادی است، اظهار کرد: این مساله را منتقدان باید بگویند، بدون شک اصغر فرهادی جایگاه ویژه‌ای در سینمای ایران دارد ولی من ترجیح دادم فیلم خود را بسازم، اگر هم بخواهیم اینطور محدودیت قائل شویم پیش‌تر خانم بنی‌اعتماد، آقای مهرجویی و فیلمسازان دیگر آثار شاخصی داشته‌اند.

 

 – هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» گفت: در سینما فقط سه حرفه کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه‌نویسی تحلیل می‌شود و درباره آنها صحبت می‌کنند. اگرچه این دلیلی نمی‌شود که ما کار خود را نکنیم اما ما بازیکنان زمین خاکی هستیم که خیلی خودجوش رشد می‌کنیم و به زمین چمن می‌آییم. وقتی هم که در جام جهانی گل می‌زنیم همه می‌گویند این کجا بوده است.- هومن بهمنش در نشست خبری فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» درباره نقد وارده به عکاسان که مقابل دید مردم را گرفته باشند، اظهار تعجب کرد که چرا سالنی دارای شیب طراحی نشده تا این مشکل از اساس حل می شد و عکاسان نیز راحت به کارشان می رسیدند که با تشویق برخی از عکاسان جوان همراه شد.

– از حواشی جالب توجه جشنواره، در نظر گرفتن محدودیت برای حاضران در کاخ است که باعث شد هم نشست های خبری نسبت به دوره پیشین قابل کنترل تر باشد و هم کیفیت سرویس دهی به مدعوین از جمله پذیرایی به طور کامل متفاوت با دوره پیشین باشد.

فیلم خلاصه نشست خبری فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را هم اکنون در «تابناک» تماشا کنید

دانلود

پس از پایان نشست خبری این فیلم، فیلم «عاشق ها ایستاده می میرند» از ساعت 14 در سالن اصلی برج میلاد اکران شد. در این فیلم که بازیگرانی چون لعیا زنگنه، سروش صحت و پوریا پورسرخ نقش آفرینی می کنند، شهرام مسلخی در مقام کارگردان، داستان جوانی به نام رضا با بازی سروش صحت را به تصویر کشیده که رزمنده دوران جنگ تحمیلی است و اکنون به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت است. او یک روز در حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است، در این گزارش همرزم کرد و ناجی او در دوران جنگ را می بیند که بر علیه صدام می جنگد. رضا برای دیدار همرزمش با او عازم کردستان عراق می‌شود. این فیلم در بخش نگاه نو بوده و نشست پرسش و پاسخی برای آن برگزاری نمی شود.

ویتوریو استرارو فیلمبردار شاخص و مطرح و برنده جایزه اسکار برای فیلمبرداری فیلم های «آخرین امپراتور» و «اینک آخرالزمان» و برنده مکرر قریب  به اتفاق جوایز شاخص سینمایی که کارگاهی برای فیلمبرداران در طول جشنواره خواهد داشت، با حضور در کاخ جشنواره به ارزیابی فضای این رویداد پرداخت.

بخش گرافیک «تابناک» برنامه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را روی نقشه تهران پیاده کرده که هم اینک در دسترس تان است تا تماشای آثار سینمایی این دوره در سینماهای پایتخت، برایتان سهل الوصل تر از گذشته باشد.
 

برای

برای مشاهده برنامه با ابعاد بسیار بزرگ بر روی تصویر کلیک کنید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄    =  3