پلمب ۸۰۰ بنگاه املاک فاقد مجوز/ وام ۳۵ میلیونی مردم را خانه‌دار نمی‌کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از پلمب 800 بنگاه املاک فاقد پروانه کسب در طرح ضربتی خبر داد و گفت: برای اثرگذاری بیشتر وام مسکن در قدرت خرید مردم باید میزان تسهیلات در شهرهای بزرگ 50 درصد قیمت خانه را پوشش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسام عقبایی در گفت‌وگو با  تسنیم، افزود:‌ طرح ضربتی برخورد با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب به مدت یکماه از 18 دیماه سال‌جاری آغاز و تا 18 بهمن ادامه خواهد داشت، البته این بدان معنا نیست که با اتمام این طرح با مشاوران فاقد پروانه برخورد نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به این‌که افزایش تسهیلات مسکن گام مثبتی از سوی دولت بود، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ 35 میلیون تومان وام مسکن برای خرید مسکن کافی نیست و قاعدتا باید در این قبیل شهرها تسهیلات 50 درصد قیمت یک آپارتمان 70 متری را پوشش دهد.

وی با اشاره به این‌که اقدام اخیر دولت در افزایش تسهیلات مسکن اثرگذاری زیادی در شهرهای کوچک دارد، گفت: در مجموع افزایش تسهیلات مسکن طرح خوبی بود، اما باید توجه داشت که نظارت دقیقی در اعطای این وام از سوی دولت صورت گیرد تا تسهیلات به دست نیازمندان واقعی برسد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: در صورتی که دولت در روند اعطای تسهیلات مسکن نظارت داشته باشد از ایجاد رانت در بازار مسکن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  4