قیمت جهانی طلا کاهش یافت

درحالی که سایه تعطیلات سال نوی چینی بر بازار طلا سنگینی می کند قیمت فلز زرد در معاملات امروز دوشنبه 1 دلار کاهش یافت و به 1242 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که تقویت دلار آمریکا و تعطیلی بازار چین به دلیل سال نوی چینی، بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته، قیمت فلز زرد امروز نیز کاهش یافت.

بازارها در چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، به دلیل جشن سال نوی چینی تا روز جمعه تعطیل هستند. هنگ کنگ، یکی از قطب های مهم تجاری منطقه نیز روز دوشنبه تعطیل است.

تجار به رویترز گفتند، تا زمان بازگشت چین به بازار، تمرکز بر تحولات بازارهای نوظهور خواهد بود. رشد اقتصادی آمریکا و اقدام فدرال رزرو برای تعدیل سیاست محرک اقتصادی اش منجر به خروج سرمایه از بازارهای نوظهور شده است. تحلیلگران او سی بی سی در یادداشتی نوشتند: «سرنوشت نامعلوم ترمیم اقتصاد جهانی، به رغم چشم انداز مثبت رشد اقتصادی آمریکا همچنان تکه گمشده پازل قیمت طلا در سال 2014 است.»

آنها گفتند، تشدید وضعیت بازارهای نوظهور می تواند جذابیت بازار طلا را به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری افزایش دهد. به علاوه، افزایش غیرمنتظره تقاضا برای طلا در چین اگر ادامه یابد، ممکن است موجب حمایت از طلا حداقل در سطح 1200 دلار شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1 دلار کاهش نسبت به جلسه قبل به 1242 دلار در هر اونس رسید. قیمت فلز زرد هفته گذشته 2 درصد کاهش یافت که اولین کاهش هفتگی پس از 5 هفته افزایش متوالی بود.

تقاضا برای طلا در چین از اوایل امسال تا هفته پایانی ژانویه به دلیل نزدیک شدن جشن های سال نوی چینی افزایش داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  +    =  25