بخشنامه جدید نحوه ارائه خدمات بانکی به نابینایان

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای جدید، نحوه ارائه خدمات بانکی نابینایان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، بانک مرکزی در بخشنامه ای به کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه اعلام کرد: اخیرا تعدادی از هموطنان نابینا مکاتباتی گلایه آمیز در خصوص اعمال محدودیت از سوی بانکها به این اداره ارسال نموده اند که حاوی مطالبی است مبنی بر این که در مراجعات به بانکها جهت بهره مندی از خدمات بانکی با اعمال محدودیت هایی مواجه می شوند و برای استیفای حقوق خود مجبور به همراه داشتن شخصی به عنوان امین می باشند. بنا به موارد فوق، لازم است در خصوص استفاده نابینایان از خدمات بانکی، ضمن رعایت احترام کامل به ایشان موارد ذیل مطمح نظر قرار گیرد:

1- نابینایان در استفاده از کلیه خدمات بانکی (به جز خدمات حساب جاری) مواجه با هیچ گونه محدودیتی نبوده و ملزم به همراه داشتن شخص دیگر نیستند.

2- نابینایان در خصوص استفاده از خدمات حساب جاری در صورتی که رسما مسئولیت‌های ناشی از صدور چک را بپذیرند نیازی به معرفی وکیل ندارند.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به کلیه واحدهای ذی ربط آن بانک، موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ گردیده و بر حسن اجرای آن نظارت به عمل آید.

این بخشنامه به امضای اداره مطالعات و مقررات بانکی رسیده و به نظام بانکی ابلاغ شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄    =  1