ثبات قیمت طلا در گروه آینده بدهیهای آمریکا

وزیر دارایی آمریکا در حالی بار دیگر نسبت به بحران سقف بدهی های این کشور هشدار داده که تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این بحران می تواند تبعات و آثار زیادی بر بازار طلا داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ا زطلا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جاکوب لیو" وزیر دارایی آمریکا روز گذشته بار دیگر به کنگره هشدار داد، دولت آمریکا تا روز جمعه قادر به ادامه استقراض است و بدون صدور مجوز لازم از سوی کنگره کاخ سفید دیگر قادر به استقراض و افزایش بدهی های خود نخواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود، زمان کوتاه است. کنگره باید برای افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا سریعتر تصمیم گیری و اقدام کند. تنها تا روز جمعه دولت قادر به ادامه استقراض خواهد بود و در صورت عدم افزایش سقف بدهی ها دولت برای تامین هزینه های خود با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. سقف بدهی های کنونی آمریکا 17.3 تریلیون دلار تعیین شده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بحران سقف بدهی های آمریکا می تواند به ضرر ارزش دلار تمام شود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. شاخص ارزش دلار در ماه ژانویه بهترین عملکرد خود را در برابر ارزهای معتبر بین المللی در 8 ماه گذشته داشته است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  ⁄    =  7