اثرات خدمات پرداخت اینترنت و موبایلی بر آینده کسب و کار بانکها/ضرورت توجه به مدیریت ارتباط با مشتری

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تشریح کرد:

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با ورود برنامه‌هایی هم‌چون خرید اینترنتی و موبایل بانک و فروشگاه‌های اینترنتی بخشی از کار خدمات بانک‌ها کاهش می‌یابد، لذا لازم است که بانک‌ها برای این حوزه‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علیرضا فیض‌بخش در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایطی که مدیریت ارتباط با مشتریان بسیار مهم است و دنیا به سمت خرید و فروش مجازی می‌رود، چگونه می‌توان انتظار نداشت که بانک‌هایی مجازی با ارائه‌ی خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم راه‌اندازی شود.

وی گفت: برای این‌که بدانیم برای آینده نظام بانکی لازم است چه برنامه‌هایی داشته باشیم، باید شرایط جامعه و کشور و هم‌چنین جهان را با توجه به رشد ict و خدمات الکترونیک نگاه کنیم و براساس آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فیض‌بخش با تاکید بر این‌که مدیریت ارتباط با مشتری برای برنامه‌های آینده بسیار مهم است، گفت: وقتی می‌شود دانشگاه‌هایی بدون کلاس و زمین بازی و اتاق کنفرانس داشت چه‌طور می‌توان انتظار نداشت که بانک‌هایی با خدمات ارزان‌تر و آسان‌تر شکل بگیرند، بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده‌ بانک‌ها داشته باشیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد که کار بانک‌ها یک کار خدماتی است و در حال حاضر سه درصد نیروی کار دنیا کشاورزی می‌کنند و چهار درصد نیز کار تولید و صنعتی و بقیه‌ کارها خدماتی است.بنابراین در این زمینه کار بانک‌ها بسیار سخت می‌شود.

فیض‌بخش افزود: با ورود برنامه‌هایی هم‌چون خرید اینترنتی و موبایل بانک و فروشگاه‌های اینترنتی بخشی از کار خدمات بانک‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین لازم است که بانک‌ها برای این حوزه‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که تغییرات جمعیت‌شناختی و سطح درآمد‌ها در یک دهه گذشته بسیار بوده است، گفت: در دهه‌ی 80، 65 درصد فارغ‌التحصیلان خانم‌ها هستند که این موضوع تغییرات زیادی را ایجاد می‌کند. هم چنین ما شاهد فعالیت دهه شصتی‌ها که انسان‌هایی ویژه‌ای هستند خواهیم بود. ضمن آنکه انسان‌ها در دهه 30 و 40 عمر خودشان بالاترین تحول ثروت‌آوری را دارند، بنابراین باید بدانیم که برای این گروه چه برنامه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: مشتریان به شدت تنوع‌طلب شده‌اند و هم‌چنین همه چیز در حال تنوع و تغییر است و حتی می‌بینیم که بعضی شرکت‌ها مانند جنرال موتورز که تولید‌کننده است وارد کار خدماتی شده و بانک راه‌اندازی کرده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: برای آنکه تحول ایجاد کنیم و تغییراتی در روش‌ قبلی داشته باشیم باید بر روی مدل‌های فروش و تجارت در نظام بانکی و پولی کار کنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  8  =