قیمت طلا ۱۰ دلار افزایش یافت

با افزایش کمتر از انتظار فرصت های شغلی در آمریکا قیمت طلا در بازار جهانی 10 دلار افزایش یافت و به 1267 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارها نشان داد روند ایجاد فرصت های شغلی جدید در آمریکا در دو ماه گذشته به میزان قابل توجهی کند شده است و این موضوع احتمال کند شدن روند تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داد، قیمت طلا روز جمعه با افزایش همراه بود.
با این حال قیمت طلا در هفته گذشته متاثر از کاهش ارزش واحدهای پولی و دارایی ها در بازارهای نوظهور، حدود 2 درصد افزایش یافت که بیشترین رشد قیمت در طی 5 هفته اخیر بود.
بر اساس آمارهای منتشر شده در روز جمعه، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا ماه گذشته تنها 113 هزار مورد افزایش یافته، در حالی که این رقم در ماه دسامبر نیز تنها 75 هزار مورد بوده است.
فرانک مک گی، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «مطمئنا آمار بازار کار ضعیف بوده است و من فکر نمی کنم فدرال رزرو بخواهد سیاست محرک پولی فعلی اش را تغییر بدهد.»
وی افزود: «افزایش قیمت طلا به دلیل امیدواری به توقف تعدیل سیاست پولی از سوی فدرال رزرو اتفاق افتاده است، اما قیمت ها همچنان نسبت به خروج سرمایه از بازار طلا در کوتاه مدت آسیب پذیر است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز و پس از انتشار آمارهای مربوط به بازار کار آمریکا 10 دلار افزایش یافت و به 1267 دلار رسید که نزدیک بالاترین قیمت دو ماه اخیر بود.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 5 درصد افزایش یافته است، اما سرمایه گذاران همچنان معتقدند، آمارهای پرفراز و نشیب از اقتصاد آمریکا و بروز آشفتگی در بازارهای نوظهور نمی تواند اقتصاد جهانی از مسیر رو به ترمیم خود منحرف سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  45