صدا و سیما: اگر تهدیدها اجرایی شود…

نماینده سازمان صداوسیما در جمع نمایندگان مجلس گفت: اگر تهدیدهای دشمنان اجرا شود 35 درصد از پوشش داخلی را از دست خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس نماینده سازمان صداوسیما در جمع نمایندگان مجلس گفت: اگر تهدیدهای دشمنان اجرا شود 35 درصد از پوشش داخلی را از دست خواهیم داد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده سازمان صداوسیما در صحن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه سال 93 کل کشور گفت: نقطه مهم این که باید نمایندگان به آن توجه داشته باشند که علاوه بر آن که سازمان صدا و سیما باید در زمینه سیگنال رسانی تقویت شود، باید به دنبال دیجیتالی کردن برنامه‌های مختلف صداوسیما باشد.

وی با اشاره به اینکه در دولت و کمیسیون تلفیق به صورت روشن و مشخص اعلام کردیم که سازمان صداوسیما 800 میلیارد تومان کسری بودجه دارد، ‌خاطرنشان کرد: بحثی که هم‌اکنون به دنبال این هستیم، ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری توسط وزارت ارتباطات در خصوص افزایش کارایی سازمان صداوسیما است. بر این اساس باید نمایندگان مجلس کمک کنند، تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای بهبود خدمت‌رسانی داشته باشیم.

میرتاج‌الدینی با اشاره به تهدیدهای اخیر ابرقدرت‌ها علیه ایران تصریح کرد: ‌اگر این تهدیدها جدی شود در وهله اول 35 درصد از پوشش داخلی از دست خواهد رفت. بنابراین امیدواریم با تصویب تبصره 6 بتوانیم در زمینه خدمت‌رسانی بهتر گام‌های مفیدی را برداریم.

وی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: یکی از وظایف این وزارتخانه تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های سازمان صداوسیما است، اگر هم‌اکنون شهرهای بزرگ دارای فیبر نوری هستند، باید شهرهای کوچک نیز به این تجهیزات مجهز شوند. بنابراین ما مخالف حذف تبصره 6 هستیم.

در ادامه صحبت‌های میرتاج‌الدینی، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اینکه در سال گذشته 3700 میلیارد تومان بابت درآمد در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفت مصارف هزینه‌ای آن نیز مشخص شد، بنابراین من تعجب می‌کنم که چرا آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات اعلام می‌کنند 500 میلیارد تومان را در کارهای دیگری هزینه کرده‌اند، در صورتی که هزینه‌کرد باید توسط نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مخابراتی کشور باید تماماً توسط وزارت ارتباطات اجرا شود، خاطرنشان کرد: اگر احیاناً تهدیدهای ابرقدرت‌ها اجرایی شود مشکلاتی جدی را در زمینه برنامه‌های صداوسیما ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با یک تحریم شاهد بودید که برنامه‌های برون‌مرزی صداوسیما قطع می‌شد و اگر بخواهیم تنها روی شبکه‌های ماهواره‌ای حساب باز کنیم در آینده نیز این مشکلات گریبانگیر ما خواهد شد، از ‌این رو باید به دنبال شبکه فیبر نوری در سراسر کشور باشیم، تا بتوانیم مقاومت خود را در مقابل تهدیدها افزایش دهیم.

این گزارش اضافه می‌کند، پس از صحبت‌های غلامرضا مصباحی‌مقدم نمایندگان مجلس به تصویب تبصره 6 رأی مثبت دادند و بررسی جزئیات این تبصره به جلسه فردای مجلس موکول شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  ⁄  19  =