رشد اخیر بهای جهانی طلا ناپایدار خواهد بود

کارشناسان اقتصادی موسسه مالی بارکلیز اعلام کردند رشد اخیر بهای جهانی طلا ناپایدار خواهد بود و برای تبدیل سیر نزولی به سیر صعودی قیمت این فلز باید به بیش از1280دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا /بیلیون استریت، در بازار معاملات آتی امروز دوشنبه هر اونس طلا با 10 دلار افزایش به 1273 دلار رسید.
براساس این گزارش، روز جمعه آمار منتشر شده از میزان ایجاد اشتغال رشته های غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژانویه کمتر از حد انتظار بود. بدنبال انتشار اطلاعات مختلف اقتصادی از بازار کار آمریکا گمانه زنیها به عدم کاهش محرک پولی این کشور در ماه مارس افزایش یافت و بهای اونس طلا تقویت شد.
بر این اساس، کارشناسان اقتصادی موسسه مالی بارکلیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کردند بهای جهانی طلا در سه ماهه اول سال2014میلادی1220 دلار و در پایان اینسال1205 دلار خواهد بود.
خروج طلا از صندوقهای سرمایه گذاری در اولین هفته ماه فوریه کاهش تمایل تقاضای خرید طلا از سوی سرمایه گذاران را نشان داد .
کارشناسان اقتصادی سیر آتی بهای اونس طلا را با توجه به افت تقاضای خرید از سوی چین و هند کاهشی پیش بینی کرده اند. بازارهای چین هفته گذشته به علت تعطیلات سال نوی چینی بسته بودند و از هفته جاری این بازارها فعالیت خود را از سر گرفته اند.
تحلیلگران اقتصادی سطوح حمایتی بهای اونس طلا در روزهای آتی را به ترتیب 1238و1220دلار و سطوح مقاومتی این فلز را 1280و1300 دلار اعلام کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄  5  =