آکسفورد صاحب بانک اسلامی می‌شود

مؤسسه مالی و بانکداری اسلامی با حضور مقامات بریتانیایی، 23 بهمن در مجمع آکسفورد افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Islamic Life»، «صلاح جیده»، رئیس امور مالی اسلامی و نائب‌رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای بانک دویچه آلمان و مسئول شعبه بانک دویچه در قطر، مؤسسه مالی و بانکداری اسلامی آکسفورد را افتتاح خواهد کرد.

«نایجل دینسن»، مدیر کل بانک لندن و خاورمیانه، «عظیمه ظاهر»، نائب رئیس‌ بانک «گیت‌هوس» لندن، «سعیده ورثی»، رئیس گروه جهانی سرمایه‌گذاری و مالی اسلامی انگلیس و وزیر پاکستانی‌الاصل مسلمان بریتانیا نیز در مراسم افتتاحیه مؤسسه بانکداری اسلامی آکسفورد حضور خواهند داشت.

سعیده ورثی اعلام کرد: سرعت رشد و توسعه بانکداری اسلامی، دو برابر بانکداری سنتی است و بریتانیا نیز باید از این فرصت استفاده کند. لندن در حال حاضر به پایتخت بانکداری اسلامی در غرب تبدیل شده اما ما باید از این هم جلوتر برویم.

وی افزود: برای تبدیل شدن به قطب بانکداری اسلامی، افتتاح مؤسسه مالی و بانکداری اسلامی آکسفورد قدم مهمی است زیرا فرصت‌های خوبی را برای مطالعه صنعت مالی اسلامی که یکی از پرسرعت‌ترین بازارهای جهانی است، برای دانشجویان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان فراهم می‌آورد.

ورثی گفت: سال گذشته، برای بریتانیا سال مهمی به لحاظ توسعه بانکداری اسلامی بود. ما گروه ضربت مالی اسلامی را راه‌اندازی کردیم و میزبانی مجمع جهانی اقتصاد اسلامی را که برای اولین‌بار در خارج از جهانی اسلام برگزار شد، برعهده داشتیم و برای اولین‌بار متعهد به انتشار اوراق قرضه اسلامی شدیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  45