بیت کوین در روسیه غیرقانونی اعلام شد

مقامات روسی علیه استفاده از بیت کوین هشدار دادند و بکارگیری این پول دیجیتالی به عنوان جایگزینی برای ارز رایج را غیرقانونی خواندند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا دفتر دادستان کل روسیه اعلام کرد سیستم‌های مورد استفاده برای پرداخت ناشناس و ارزهای دیجیتالی که گردش بالایی پیدا کرده‌اند از جمله ارز معروف بیت کوین جایگزین پول هستند و نمی‌توانند از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی مورد استفاده قرار گیرند.

 

به گفته مقامات روسی، این پول دیجیتالی ممکن است برای پولشویی یا تامین مالی فعالیت‌های تروریستی مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه شهروندان و نهادهای قانونی به طور غیرعمدی به فعالیت غیرقانونی کشیده می‌شوند.

 

دفتر دادستان کل روسیه خاطرنشان کرده که روبل تنها ارز رسمی در این کشور به شمار می‌رود و واحدهای پولی دیگر یا ارزهای جایگزین، غیرقانونی هستند.

 

بانک مرکزی روسیه نیز در 27 ژانویه اعلام کرد مبادله بیت کوین بسیار سودانه گرانه بوده و این واحد ارزی دارای ریسک بالای از دست دادن ارزش است.

 

بر اساس گزارش رویترز، دفتر دادستان کل روسیه اعلام کرده با بانک مرکزی و سازمان‌های اجرای قانون همکاری می‌کند تا مقررات مربوط را سخت‌تر کرده و مانع ارتکاب خلاف با استفاده از ارزهای کاذب شود.

 

جامعه بیت کوین در آمریکا که نسبت به روسیه توسعه بیشتری داشته است، تحت تفحص دقیق مقامات این کشور برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی از طریق استفاده از این ارز دیجیتالی قرار گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −  44  =