دلار و اونس جهانی طلا در انتظار اعلام امشب شاخص‌های آماری فدرال رزرو

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه صحبت‌های جانت یلن رئیس کل بانک مرکزی آمریکا موجب افزایش قیمت اونس شد، گفت: امشب شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام می‌شود که در صورت مثبت بودن شاخص‌ها، دلار تقویت شده و اونس جهانی کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی  فارس، با اشاره به روند افزایشی قیمت اونس در بازار جهانی اظهارداشت: قیمت سکه در بازار داخلی متاثر از قیمت جهانی رشد کرده است.

وی افزود: معمولا در چنین مواقعی تقاضا تا حدودی برای خرید افزایش یافته و ترس ناشی از افزایش بیشتر تقاضا به بازار تحمیل می‌شود، در نتیجه قیمت‌ها تا این لحظه به 907 هزار و 500 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه فعلا در بازار داخلی تقاضا واکنشی نداشته است، گفت: در بازارهای جهانی تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته به طوری که قیمت اونس در ابتدای صبح از 1284 دلار به 1292 دلار در حال حاضر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اونس در چند روز اخیر 20 دلار رشد داشته است، افزود: معمولا با روند رو به رشد نرخ‌ها در بازار جهانی تقاضا توسط صاحبان سرمایه افزایش می‌یابد و همین پدیده موجب رشد قیمت‌ اونس در روز جاری شده است.

کشتی‌آرای با اشاره به نرخ سکه در بازار داخلی، تصریح کرد: قیمت سکه طرح جدید از صبح تاکنون 12 هزار تومان و نسبت به روز دوشنبه بیش از 20 هزار تومان رشد داشته است.

وی علت اصلی و اولیه رشد قیمت اونس را صحبت‌های جانت یلن رئیس کل بانک مرکزی آمریکا دانست و افزود: وی در سخنرانی خود گفت که بانک مرکزی بازخرید اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و همین مساله موجب شد بسیاری از معامله‌گران در بازار جهانی اقدام به خرید طلا کنند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تهران ادامه داد: پس از این سخنرانی میزان خرید طلا توسط معامله‌گران در بازار آسیا افزایش یافته و روند رشد اونس جهانی را به وجود آورد.

وی در مورد پیش‌بینی قیمت‌ها در روزهای آینده، گفت: امکان دارد سیر صعودی اونس در روزهای آینده متوقف شود زیرا برخی مواقع رشد قیمت‌ها توسط خود معامله‌گران برای کسب سود انجام می‌شود.

وی با اشاره به تحلیل کارشناسان خارجی بازار اونس، اظهارداشت: یک تحلیل‌گر در همین باره نوشته بود برخی فعالان بازار برای کسب سود اقدام به خرید و فروش‌ یکباره طلا می‌کنند و همین مساله بستر رشد قیمت‌ها را ایجاد می‌کند.

کشتی‌آرای تاکید کرد: معلوم نیست قیمت اونس در این سطح باقی بماند و فعلا نمی‌توان تحلیل مشخصی ارائه داد اما با توجه به اینکه امشب شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام می‌شود، در صورت مثبت بودن شاخص‌ها دلار تقویت شده و اونس جهانی کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄    =  4