هشدار جدی به خانواده ها درباره «گُل»

مدیر‌کل پزشکی قانونی همدان همچنین از شیوع ماده مخدر جدیدی به نام گل در بین جوانان خبر و به خانواده‌ها هشدار داد: جوانان این ماده را به هنگام تفریحات مصرف می‌کنند که در سرشاخه‌های گیاه شاهدانه موجود بوده و عواقب جدی به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از کاهش 14 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در 10 ماهه امسال خبر داد.

 دکتر "علی احسان صالح" اظهار کرد: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان روند نزولی را طی می‌کند و این نوید دهنده عملکرد صحیح دستگاه‌های مرتبط در این زمینه است.
 
وی افزود: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان نیز در سال 91 نسبت به سال 90 کاهش 22 درصدی داشته است.
 
صالح تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر، یک نوع بیماری است که بر اثر عدم آگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در طی آن در اثر مصرف مواد مخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج شده و فعالیت قسمت‌هایی از بدن به صورت آشکار یا پنهان دچار اختلال، کم کاری و یا عدم فعالیت می‌شود.
 
مدیر‌کل پزشکی قانونی همدان همچنین از شیوع ماده مخدر جدیدی به نام "گل" در بین جوانان خبر و به خانواده‌ها هشدار داد: جوانان این ماده را به هنگام تفریحات مصرف می‌کنند که در سرشاخه‌های گیاه شاهدانه موجود بوده و عواقب جدی به همراه دارد.
 
وی افزود: این ماده که در کشورهای اروپایی به نام "ماری‌جوانا" شناخته می‌شود اثرات قوی‌تری نسبت به حشیش داشته و مصرف مداوم آن موجب اعتیاد روانی فرد می‌شود.
 
مدیرکل پزشکی قانونی همدان، سرخوشی، اضطراب، حملات همراه با وحشت‌زدگی، خنده‌های بی‌مورد، خشکی دهان، ضربان قلب بالا، فراموشکاری، سندرم بی‌انگیزگی و اشتهای سیری‌ناپذیر را از علائم مصرف "ماری‌جوانا" دانست و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان با این تفکر که مصرف "ماری‌جوانا" خطر اعتیاد را ندارد به مصرف آن روی می‌آورند این در حالیست که به اعتقاد اکثر محققان حوزه اعتیاد، مصرف حشیش و ماری‌جوانا دروازه ورود به مصرف مواد مخدر و روانگردان‌های خطرناک‌تر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  15