واکنش به درخواست آمریکا برای رفع حصر

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مداخله وزارت خارجه آمریکا در امور داخلی کشورمان و اظهارنظر درباره حصر سران فتنه اظهار داشت: مداخله آمریکا در امور سایر کشورها از جمله ایران اتفاق جدیدی نیست و این ناشی از خوی استکباری آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از فارس: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مداخله وزارت خارجه آمریکا در امور داخلی کشورمان و اظهارنظر درباره حصر سران فتنه اظهار داشت: مداخله آمریکا در امور سایر کشورها از جمله ایران اتفاق جدیدی نیست و این ناشی از خوی استکباری آمریکا است.

ذوالنور با اشاره به طبیعی بودن حمایت آمریکا از سران فتنه تصریح کرد: در دوران فتنه که موسوی و کروبی سردمدار این جریان بودند آمریکا با همه امکانات خود از آنها حمایت کرد و حتی در فضای سایبری نتوانستند از یک شبکه اجتماعی برای حمایت از این جریان بگذرند و تعمیر توییتر را به تاخیر انداختند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم موضع‌گیری سران فتنه و اعلام برائت از فتنه 88 ادامه داد: از بیّنات اشتباه سران فتنه این بود که در سال 88 فاصله خود را با دشمن مشخص نکردند در حالی که رهبری بر این امر تاکید داشتند و حتی فرمودند مگر برخی چه غلطی کردند که رئیس‌جمهور آمریکا از آنها حمایت می‌کند؟

وی تصریح کرد: اقدام اخیر وزارت امور خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه، محک خوبی برای خدمات آنها به دشمن است.

ذوالنور در ادامه بحث رفع حصر را یک موضوع داخلی و برای تنبیه و کنترل سران فتنه عنوان کرد و گفت: حصر فتنه‌گران مجازات نیست از این رو در این موضوع، دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیر هستند و حتی داخلی‌ها نیز حق تصمیم‌گیری در این مورد را ندارند از این رو اظهارنظر برخی مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال خلاف قانون است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صدمات و جنایات سران فتنه در سال 88 حداقل انتظار مردم را عذرخواهی موسوی و کروبی از ملت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر جریانی که فتنه را خلق کرد و آن را زنده نگه داشت نمی‌تواند با بیگانگان بی‌ارتباط باشد لذا پروژه رفع حصر ناشی از تعامل جریان بیگانه و جریان داخلی مدعی تقلب است که در سال 88 نیز نظام را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

وزارت خارجه آمریکا در تاریخ 25 بهمن 92 در اقدامی مداخله‌جویانه با صدور بیانیه‌ای بار دیگر آزادی سران فتنه را خواستار شد.

در این بیانیه که به مناسبت سومین سال حصر این افراد منتشر شده، آمریکا از ایران خواسته است به بازداشت آن‌ها پایان دهد.

پیش از این «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در نشستی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برگزار شده بود، آزادی این افراد و دیگر «زندانیان عقیدتی» در ایران را خواستار شده بود.

آمریکا اعلام کرده است که بحث حقوق بشر علاوه بر موضوع هسته‌ای و پیشرفت موشکی از جمله موضوعاتی است که ایران باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4