درخواست مسئولان بازارسرمایه از مجلسی‌ها

مدیر بازار بورس با تاکید بر اینکه نرخ نهایی خوراک پتروشیمی‌ها که در مجلس تعیین خواهد شد باید کارشناسی شده باشد، گفت: مجلس در تعیین این نرخ لازم است که به موضوع سرمایه گذاری خارجی توجه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی صحرایی در گفتگو با مهر در مورد حذف شرط تعیین حداقل قیمت خوراک پتروشیمی ها در جلسه امروز  کمیسیون تلفیق برای رفع ایراد شورای نگهبان گفت: این موضوع تنها در کمیسیون تلفیق تائید شده است و باید در صحن مجلس هم مورد تائید قرار گیرد.

مدیر بازار بورس کشور در پاسخ به این مطلب که یعنی مسئولان بازار سرمایه پیش از تصویب این موضوع در صحن با مجلسیان رایزنی خواهند کرد، عنوان کرد: خیر، مسئولان بازار سرمایه چنین کاری را انجام نخواهند داد و این موضوع به خود سرمایه گذاران بورسی باز می گردد.

وی با تاکید بر اینکه به هر حال نرخی که از مجلس بیرون خواهد آمد باید نرخی کارشناسی شده باشد، خاطرنشان کرد: لازم است که نرخ های تعیین شده به صورتی باشد که جذب سرمایه و سرمایه گذاران را با مشکل مواجه نکند.

صحرایی ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی در بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام شده و محدودیت ها برای سرمایه گذاران خارجی در کشور برداشته شده، این در حالی است که ناگهان مصوبه ای در مجلس به تصویب می رسد که بورس را بر هم می ریزد.

این مقام مسئول در بازار سرمایه تصریح کرد: در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها باید موضوع جذب سرمایه گذاران خارجی مدنظر قرار گیرد.

کمیسیون تلفیق مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان به بندی از لایحه بودجه در مورد قیمت خوراک پتروشیمی ها، تعیین حداقل قیمت برای خوراک پتروشیمی ها را حذف کرد.

در بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود که حداقل قیمت خوراک پتروشیمی ها 15 سنت باشد که برای رفع ایراد شورای نگهبان به این بند این شرط حذف شد بنابر این قیمت خوراک پتروشیمی ها می تواند پایین تر از 15 سنت تعیین شود.

نمایندگان مجلس پیش از این مقرر کردند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای تعیین گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذار این واحدها تا 25 درصد باشد به شرط اینکه از 15 سنت در هر متر مکعب کمتر نشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  14