پیش‌بینی تورم ۲۵ درصدی سال ۹۳ با یا بدون هدفمندی؟

درحالی که معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تحقق تورم 25درصدی درسال 93 را همزمان با افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌داند و به آن تاکید دارد، یکی از مدیران بانک مرکزی می‌گوید تورم 25 درصدی سال آینده بدون لحاظ اثرات هدفمندی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، "تورم 25 درصدی در سال 93" یکی از مهمترین وعده‌های اقتصادی دولت یازدهم به مردم بوده که چندین بار از زبان مردان کابینه روحانی مطرح و بر تحقق آن تأکید شده است.

اما بعد از تقویت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس تحقق تورم 25 درصدی را غیر ممکن دانستند و حتی اقتصاددانانی که تفکرشان همراستای سیاست گذاران دولت می باشد هم تورم 25 درصدی را آرزویی دور اعلام کرده و گفتند که حداقل افزایش تورم در سال آینده با افزایش قیمت حامل های انرژی 40 درصد خواهد بود.

خبرنگار تسنیم در همین ارتباط گفت‌وگویی با محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور انجام داده بود که در آن مصاحبه نوبخت با جدیت بر تحقق تورم 25 درصدی حتی با وجود اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش حداقل 63 درصدی قیمت حامل‌های انرژی تاکید کرد.

ولی درحالی که معاون برنامه ریزی رئیس جمهور چندین بار در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت، به تحقق تورم 25 درصدی در سال 93 تاکید کرد، امروز  ابوالفضل اکرمی مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی تورم 25 درصدی را در سال آینده بدون هدفمندی یارانه‌ها دانسته و گفته با اجرای فاز دوم هدفمندی تورم بیشتر از 25 درصد خواهد شد.

این تناقض گویی در اظهارات مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که اتفاقاً سخنگوی دولت هم می باشد و درجریان سیاست‌ها و برنامه‌های دولت قرار دارد قابل تامل است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −    =  90