افزایش سرمایه بانک ملت به ۴۰.۰۰۰ میلیارد ریال

با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت، سهامداران با افزایش سرمایه این بانک از 33 هزار و 100 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک ملت، مجمع عمومی فوق العاده این بانک با حضور بیش از 92 درصد سهامداران و به ریاست علیرضا لگزایی رییس هیات مدیره، نظارت مرادپور نماینده دولت و صادقی نماینده شرکت سرمایه گذاری صباتامین و منشی گری بهاری مدیر امور حقوقی بانک ملت برپا شد و افزایش سرمایه بانک از 33 هزار و 100 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال با اکثریت قاطع آرا به تصویب رسید.
در این جلسه محمدرضا ساروخانی، مدیرعامل بانک ملت گزارشی از ضرورت افزایش سرمایه، برنامه های توسعه ای و برنامه های آتی بانک ارائه داد و گفت: افزایش سرمایه در آستانه سالروز خصوصی سازی بانک ملت در 30 بهمن ماه را باید به فال نیک گرفت.
وی با اشاره به خصوصی شدن بانک ملت در سال 1387 با سرمایه 13 هزار و 100 میلیارد ریال افزود: از همان ابتدای خصوصی شدن و برداشته شدن محدودیت های دولتی، افزایش سرمایه متناسب با توسعه فعالیت ها، در اولویت استراتژی های اساسی مدیران بانک قرار گرفت به نحوی که سرمایه بانک در چندین مرحله ابتدا به 16 هزار میلیارد ریال، سپس به 20 هزار میلیارد ریال و پس از آن از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به 33 هزار و 100 میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیرعامل بانک ملت، سرمایه را برای بانک به مثابه قلب برای بدن انسان خواند و گفت: افزایش سرمایه می تواند پتانسیل های نهفته بخش های فعال بانک را به فعلیت درآورد.
وی با اشاره به انجام مقدمات اولیه برای افزایش سرمایه بانک ملت از 33 هزار و 100 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال تاکید کرد: با تصویب سهامداران، مرحله نهایی این افزایش از محل سود انباشته سهامداران انجام می شود.
ساروخانی با بیان این نکته که افزایش سرمایه از سوی سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی هم مورد تایید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه باعث افزایش پایه سرمایه بانک به 68 هزار و 968 میلیارد ریال، بهبود نسبت کفایت سرمایه به13.05 درصد، افزایش توان وام دهی به 862 هزار و 100 میلیارد ریال و افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار و حضور در بازارهای بین المللی می شود.
به گفته وی، هرچه میزان سرمایه بانک بیشتر شود قدرت آن برای فعالیت در حوزهای مختلف بیشتر می شود.
مدیرعامل بانک ملت به سیاست ها و برنامه های درحال اجرای این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: طراحی و برنامه ریزی برای اجرای بانکداری جامع، سرمایه گذاری در دارایی های غیرمولد، سرمایه گذاری در بخش صندوق انرژی، مدیریت بهینه دارایی ها و بدهی های ارزی، بهینه سازی و تنظیم شبکه شعب، توسعه بانکداری الکترونیک و تعیین تکلیف مطالبات از دولت از جمله برنامه های در دست اجرا است.
وی با اشاره به تعریف مدل کسب و کار جدید و تفکیک مشتریان در گروه های مختلف با اجرای بانکداری جامع، یادآور شد: راه اندازی مرکز بانکداری شرکتی، راه اندازی مراکز تعالی پشتیبانی بانکداری جامع، تحول در حوزه های مدیریت مالی، واحدهای بازاریابی و ریسک اعتباری و ساماندهی مجدد بخش فروش با تمرکز بر گروه های تخصصی مشتریان از اقداماتی است که در قالب بانکداری جامع در بانک انجام می شود که باعث تمرکز بر مشتریان، رقابتی شدن و هوشیاری، سودآوری از طریق تمامی مشتریان و کارآمدی در عملیات کسب و کار بانک خواهد شد.
مدیرعامل بانک ملت در بخش سرمایه گذاری در دارایی های مولد هم به اجرای پروژه های ساختمانی در املاک مازاد بانک اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از 265 هزار متر مربع اعیانی در حال ساخت است که با ارزش افزوده خوبی برای بانک همراه خواهد بود.
به گفته وی، تعدادی از این پروژه ها در سال 93 و تعدادی دیگر نیز در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید ضمن این که پیش فروش تعدادی از آنها شروع شده است.
ساروخانی به موفقیت های بانک ملت در بخش بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: هم اکنون رتبه نخست در تعداد کارت های صادره و رتبه نخست در تعداد و مبلغ تراکنش کارتخوان های فروشگاهی به بانک ملت اختصاص دارد.
وی ادامه داد: بانک ملت تاکنون بیش از 48 میلیون فقره کارت الکترونیک برای مشتریان صادر و سه هزار و 300 دستگاه خودپرداز و بیش از 608 هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی در سراسر کشور نصب و راه اندازی کرده است.
مدیرعامل بانک ملت تعداد مشتریان بانکداری اینترنتی این بانک را دو میلیون و 400 هزار نفر، تعداد مشتریان همراه بانک را یک میلیون و 600 هزار نفر و تعداد مشتریان تلفنبانک را دو میلیون و 300 هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی، 11 هزار مشتری از درگاه های اینترنتی بانک ملت برای عرضه کالاها و خدمات خود استفاده می کنند.
وی از نهایی شدن کار طراحی شعبه مجازی بانک ملت( فرابانک) خبر داد و تاکید کرد: با راه اندازی این شعبه، مشتریان جز یک بار مراجعه برای احراز هویت، مراجعه دیگری به بانک نخواهد داشت و تمامی امور بانکی وی به صورت مجازی و غیرحضوری انجام خواهد شد.
ساروخانی آینده سودآوری بانک ملت را تبیین کرد و گفت: نرخ بازده کل سهام بانک تا 30 دی ماه سال جاری 139 درصد بوده و این سهم یکی از نقدشونده ترین و شناورترین سهام بورسی به شمار می رود.
به گفته مدیرعامل بانک ملت، خالص حاشیه سود این بانک در سال جاری منفی پنج صدم درصد بوده که در سال 92 به مثبت 27 صدم درصد افزایش خواهد یافت و با برنامه های در دست اقدام، در سال های آتی، افزایش معناداری خواهد داشت.
وی آماده کردن شرکت های تابعه بانک ملت برای ورود به بازار سرمایه را از دیگر اقدامات در دست انجام خواند و خطاب به سهامداران یادآور شد: کارکنان شریف بانک ملت و شرکت های اقماری در کنار مدیران ارشد و هیات مدیره، تمامی تلاش خود را به کار می بندند تا این بانک عملکرد خوبی را بهتر از گذشته به نمایش بگذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1