قیمت جهانی طلا ۱۱ دلار کاهش یافت

با افزایش عرضه طلا در بازار جهانی، قیمت فلز زرد امروز 11 دلار کاهش یافت و به 1323 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران برای استفاده از سود افزایش قیمت های اخیر اقدام به فروش ذخایر طلای خود در بازار کرده اند قیمت فلز زرد امروز روندی کاهشی را طی کرد.

قیمت هر اونس طلا در بازار آنلاین نیویورک نسبت به روز گذشته 11 دلار کاهش یافت و به 1323 دلار رسید.

طلا پس از آنکه در سال گذشته میلادی حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد، همزمان با کاهش سرعت خروج سرمایه ها از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا و تضعیف بازارهای بورس به دلیل وضعیت نامطلوب بازارهای نوظهور، از ابتدای امسال تاکنون رشدی 10 درصدی را شاهد بوده است.

به دلیل انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا، قیمت طلا تا روز دوشنبه شاهد سه هفته متوالی رشد بود.

قیمت نقره نیز امروز کاهش یافت، اما چندان از بالاترین قیمت سه و نیم ماه اخیر یعنی 21 دلار و 96 سنت که روز دوشنبه به ثبت رسانده بود فاصله نگرفت.

به گزارش رویترز برخی سرمایه گذاران شروع به فروش ذخایر طلای خود کرده اند و به نظر می رسد با کاهش قیمت طلا به حدود 1305 تا 1318 دلار  موج جدیدی برای خرید طلا به راه خواهد افتاد.
سهام های آسیایی پس از رشد قیمت طلا در جلسات اخیر عمدتا کاهش یافته و این در حالی است که ارزش دلار در مقابل سایر ارزها به نزدیکی پایین ترین قیمت 6 ماه اخیر رسیده است.
پس از مشاهده آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا که ناشی از سرمای هوا بود و همچنین کاهش رشد اقتصادی چین، ظاهرا سرمایه گذاران برای محافظت از سرمایه های خود به بازار  طلا پناه آورده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =