همکاری با ایران اولویت اول بانک توسعه اسلامی اعلام شد

معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی با معاون وزیر اقتصاد دیدار و تاکید کرد: ایران بزرگترین استفاده‌ کننده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به ویژه در حوزه آب و بهداشت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی که در راس یک هیئت بلندپایه به کشورمان عزیمت کرده است، با معاون وزیر اقتصاد دارد کرد. در این دیدار اعلام شد ایران از اولویت های همکاری های مالی با بانک توسعه اسلامی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تخصیص اعتبار به پروژه های زیربنایی کشورمان و تدارک سند همکاری مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی تاکید و با اشاره به روند جذب پروژه‌های منتفع از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در کشورمان گفت: تسریع در تدارک سند همکاری مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی ضروری است.

علیشیری افزود: مشکلات داخلی طرح ها از جمله تخصیص بودجه کافی داخلی به پروژه‌ها و تناقضات موجود بین قوانین داخلی و قوانین بانک توسعه اسلامی، در حوزه تدارک کالا و خدمات شناسایی و احصاء شده‌اند که مقرر شده طی لوایح قانونی جهت تصویب به مجلس ارائه شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات خارجی مربوط به اجرای پروژه‌های منتفع از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، اثرات نامطلوبی بر روند تدارک کالا و خرید خارجی داشته است. رئیس کل سازمان سرمایه گذاری تصریح کرد: از بانک توسعه اسلامی و تیم مدیریتی آن انتظار داریم که در اجرای پروژه‌ها منعطف‌تر عمل نموده و با اعطای خطوط اعتباری پروژه‌ای، جریان گردش کار و جذب منابع  را ارتقاء دهند.

علیشیری با بیان اینکه روابط ما طی سال های عضویت کشورمان در بانک همواره تحت حمایت دولت بوده و طی سال های اخیر هم به طور چشمگیری از حمایت های بانک برخوردار بوده است افزود: در حال حاضر، افزایش سقف سهامداری "شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری (ITFC)" در هیئت دولت مطرح است و در عین حال افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی در دولت مصوب شده و جهت طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و وزارت امور اقتصادی و دارایی با نگاه به پروژه‌های مصوب آتی، همزمان با تسریع در جذب پروژه‌های فعلی درصدد استفاده بهینه از منابع بانک است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: در خصوص راهبردهای جدید اقتصاد ایران، نوع نگاه ساختاری تامین مالی در دولت جدید بر استفاده بیشتر از منابع و ظرفیت های بخش خصوصی و بهره‌برداری از مدل تامین مالی مشارکت عمومی – خصوصی استوار است تا بهره‌وری سرمایه و منابع مالی بین المللی افزایش یابد.

همچنین "سی‌ دیبه" معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی نیز ضمن تشکر از مهمان‌نوازی کشورمان و اظهار خرسندی از حضور در ایران همراه با تیم مدیریتی خود گفت: تیم مدیریتی بانک جهت تحکیم روابط در حال حاضر در ایران حضور دارند و ایران در اولویت بالای بانک در ارائه طرح ها و همکاری های دو جانبه قرار دارد.

معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی خاطر شان کرد: ایران بزرگترین استفاده‌ کننده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به ویژه در حوزه آب و بهداشت است و مطالعات شناسایی اولویت های اقتصاد ایران در بانک در حال انجام است که به محض مشخص شدن اولویت ها و شناسایی ظرفیت ها و چالش ها، نهایی‌ سازی سند همکاری‌ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران بالاترین رقم طرح های مصوب بانک توسعه اسلامی را داشته است بیان داشت: در مقایسه با سال های پیشین طی چهار سال گذشته بیش از 50 درصد از منابع بانک به ایران افزایش داشته و باید تلاش کنیم رخ جذب طرح ها در ایران بالا برود.

سی‌ دیبه گفت: ما در بانک توسعه اسلامی شرایط برگزاری مناقصه را برای ایران آسان‌تر کرده‌ایم و تلاش شده با تسهیل شرایط رقابتی بین‌المللی برای مناقصه پروژه‌های ایران کار تدارک طرح ها را که مناقصات سریع‌تر برگزار کنیم.

در این نشست محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و مدیر اجرایی ایران در بانک توسعه اسلامی، ضمن استقبال از دیدگاه های معاون بانک توسعه اسلامی گفت: ترتیبی خواهیم داد تا صدور ضمانتنامه ای بانکی و صدور بیمه نامه ها را به نفع طرح های بانک توسعه اسلامی تسریع کنیم تا سرعت عملیات کارهای زیربنایی کشور در استفاده از منابع بانک توسعه اسلامی تسریع شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −    =  13