مردان ایرانی ۵ برابر زنان مریض می شوند

دارابی افزود : اعتیاد در مردان 10 برابر و سقوط از بلندی 3 برابر بیشتر از زنان در کشور است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مردان ایرانی 5 برابر بیشتر از زنان در معرض سوانح ،حوادث و ابتلاء به بیماریهای شایع قرار دارند.

به گزارش واحد مرکز ی خبر، عضو انجمن اورولوژی ایران امروز در دومین همایش روز ملی سلامت مردان که با حضور 200 نفر از استادان و دانشجویان علوم پزشکی استان در تالار شهید چمران مشهد برگزار شد گفت : 37 درصد از مردان ایرانی اضافه وزن دارند که 11 درصد از این افراد به چاقی مفرط مبتلا هستند .

دارابی افزود : اعتیاد در مردان 10 برابر و سقوط از بلندی 3 برابر بیشتر از زنان در کشور است .

او با اشاره به اینکه امید به زندگی در مردان ایرانی 3 تا 5 سال کمتر از زنان است گفت : همچنین آمارها نشان می دهد که سرطان های پوست ، معده ، مثانه، پروستات، و کولون در مردان ایرانی بیشتر از زنان است .

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم افزود : بیماریهای قلبی – عروقی از مهمترین بیماریهای شایع در بین مردان خراسان رضویست که سلامت مردان در این استان را به خطر انداخته است .

بهرامی گفت : همچنین شایع ترین علل حوادث در مردان این استان درسالهای 90 تا 91 ضربه بوده است .

او گفت : مهمترین سرطان شایع در بین مردان در استان خراسان رضوی نیز سرطان پوست است .

محمود فرزین دبیر اجرایی همایش یک روزه روز ملی سلامت مردان نیز افزود : نقش هماهنگی های بین بخشی و تامین اجتماعی در توسعه سلامت مردان و مشخص کردن وضعیت سلامت مردان در استان خراسان رضوی در مقایسه با کشور از مهمترین اهداف این همایش است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −    =  60