عذرخواهی جالب اوباما

اوباما به دلیل کم اهمیت دانستن تحصیل و فعالیت در رشته تاریخ هنر در یکی از سخنرانی هایش، عذرخواهی کرد.

عصر ایران: اوباما به دلیل کم اهمیت دانستن تحصیل و فعالیت در رشته تاریخ هنر در یکی از سخنرانی هایش، عذرخواهی کرد.

 روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با نگارش متنی خطاب به استاد دانشگاه در رشته تاریخ هنر دانشگاه تگزاس به دلیل سخنانی و بی اهمیت دانستن تاریخ هنر عذرخواهی کرد.

این استاد دانشگاه گفته بود که از سخنان اوباما احساس اهانت به تاریخ هنر کرده است.

خانم "آن کولینز جونز" استاد دانشگاه گفت که در صفحه شخصی اش در فیس بوک پیامی را دریافت کرد که اوباما از وی برای بکارگیری کلماتی در بی اهمیت دانستن تاریخ هنر عذرخواهی کرده است.

در روز 30 ژوئیه گذشته، اوباما در سخنرانی در کارخانه جنرال الکتریک مهارت آموزی و کسب آمادگی برای کار در زمینه صنعت را سودآورتر از فعالیت و کار کردن در زمینه های دیگر از جمله تاریخ هنر دانسته بود.

اوباما در سخنرانی در کارخانه جنرال الکتریک گفته بود: فکر می کنم با یادگیری مهارت های صنعتی بتوان کارهای زیادی را نسبت به زمینه ها و رشته های دیگری مانند تاریخ هنر انجام داد. البته در تاریخ هنر هم چیز بدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: عاشق تاریخ هنر هستم به همین دلیل نمی خواهم ایمیل های زیادی دریافت کنم فقط می گویم بدون تحصیل 4 ساله دانشگاه هم می توان به زندگی خوبی دست یافت.

به دنبال این سخنان اوباما، کولینز احساس کرد مورد اهانت قرار گرفته است و از طریق سایت اینترنتی کاخ سفید با ارسال پیامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا برای وی مزایای تاریخ هنر را در حمایت از اندیشه نقادانه توضیح داد. پس از چند روز او متن عذرخواهی را از طرف اوباما در صفحه فیس بوکش دریافت کرد.

اوباما در متن عذرخواهی خود خطاب به این استاد دانشگاه نوشت: اجازه بدهید درباره نظرم که فی البداهه و بدون بررسی قبلی مطرح شد پوزش بخواهم. من فقط درباره بازار کار نظر دادم. ارزش تاریخ هنر بی نهایت است.

وی افزود: سخنانم تنها یک مثال بود. تاریخ هنر یکی از درس های مورد علاقه من در دبیرستان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1