اتفاق عجیب در آذربایجان شرقی

در پی شایعه‌ی زنده شدن متوفی پس از یک‌ساعت، مردم حاضر در محل به تکنیسین‌های اعزامی اورژانس به محل، تعرض کرده و یکی از تکنیسین‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و به آمبولانس اورژانس خسارت وارد کردند.

خبرگزاری ایسنا: در پی شایعه‌ی زنده شدن متوفی پس از یک‌ساعت، مردم حاضر در محل به تکنیسین‌های اعزامی اورژانس به محل، تعرض کرده و یکی از تکنیسین‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و به آمبولانس اورژانس خسارت وارد کردند.

«حبیب حسین‌قلی‌زاده»، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: در پی تماسی یکی از شهروندان در ساعت 10:10 صبح پنج شنبه و گزارش حادثه‌ای که در آن براثر سهل‌انگاری راننده حین تعمیر و رد شدن جک خودرو و گرفتاری راننده زیر خوردو فردی مصدوم شد بلافاصله نزدیک‌ترین پایگاه به خیابان عباسی جنب پارک چشم‌انداز اعزام شدند.

وی گفت: به تشخیص تکنیسین‌های اعزامی این راننده بعلت وزنه‌ی سنگینی که بر سینه‌ی وی وارد شده بود، در دم جان باخته بود و تکنیسین‌ها مرگ وی را تأئید کردند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تکنیسین‌های اورژانس جنازه را برای طی کردن مراحل قانونی به عوامل آتش‌نشانی حاضر در محل تحویل داده و به پایگاه بازگشته بودند.

حسین‌قلی‌زاده با بیان اینکه در ساعت 11 نیز گزارشی مبنی بر وقوع حادثه‌ی مشابه در آن نقطه از شهر، به اپراتوری 115 استان و گزارش اینکه فرد متوفی دوباره زنده شده است، با وجود توجیه‌های فراوان مبنی بر اینکه این مأموریت 50 دقیقه قبل انجام و مرگ راننده نیز تأئید شده است، برای بررسی دوباره صحنه و موضوع، تکنیسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه برخی مردم حاضر در محل به زعم اینکه عوامل اورژانس با تأخیر به محل رسیده‌اند، نسبت به تخریب آمبولانس و ضرب و شتم تکنیسین‌های اورژانس اقدام کردند که یکی از تکنیسین‌ها به شدت زخمی شده است.

وی استرس و سختی کار در میان همکاران مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی را از عوامل مهم در کمبود نیروی انسانی در اورژانس 115 استان برشمرد و افزود: همکاران مرکز بصورت شبانه‌روزی کشیک هستند و اغلب در محیط‌های نامتعارف و خارج از حیطه‌ی اداری و در جاده‌ها کار می‌کنند.

وی سختی کار تکنیسین‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی را در مقایسه با دیگر رشته‌ها قابل قیاس ندانسته و یادآور شد: اغلب همکاران بدور از محل سکونت و خانواده‌های خود هستند، و با توجه به این توصیفات متقاضی برای این رشته کم است و فارغ‌التحصیلان در بازار کار، بیشتر ترجیح می‌دهند در بیمارستان‌ها کار کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2