ضرورت شناسایی تقلب در صنعت بیمه

معاون اداره نظارت بر بیمه های اشخاص بیمه مرکزی گفت: تقلب در صنعت بیمه در دو بخش « تقلب از سوی بیمه گذار یا بیمه شده» و « تقلب از طرف افراد ثالث» تقسیم می شود که همان تقلب در داخل صنعت و تقلب در بیرون از صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هما هادیان در کنفرانس بیمه و کسب و کار با اشاره به ارزیابی‌های بیمه مرکزی از نمایندگی‌ها درباره این پدیده در صنعت بیمه اظهار کرد: عناصر مختلفی در وقوع تقلب در صنعت بیمه دخیل هستند که ازجمله آنها مشکلات مالی افراد و فرصت‌های ایجاد شده به دلیل پیچیدگی‌های صنعت و توجیهات ذهنی افراد است.

وی توضیح داد: برخی تقلب ها در صنعت بیمه چه در داخل و چه در خارج از صنعت اینگونه توجیه می شود که پول زیادی دراین صنعت وجود دارد و با جابه جایی آن ضرر خاصی به افراد دیگر نمی‌رسد یا اینکه همه تقلب می کنند چرا ما تقلب نکنیم.

او ادامه داد: بررسی هایی انجام شده نشان می دهد معمولا افرادی تقلب می کنند که فرصت طلب هستند یا کلا کارشان و امرار معاش آنها از طریق تقلب است. البته افراد قانون گریز فکر می کنند بیمه گر منابع مالی زیادی در اختیار دارد و می توانند دست به جرم بزنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد حرفه ای که محل درآمدشان از اعمال مجرمانه است در هر حوزه ای تقلب می کنند.

هادیان با بیان اینکه نرخ کشف تقلب براساس آمار جهانی 10 درصد است، گفت: بسیاری از تخلفات شناسایی نمی شوند اما آسیب شناسی تقلب در شبکه فروش بیمه بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با ابزارهای کنترلی ایجاد شده مانند سامانه سنهاب و بر خط شدن بیمه نامه‌ها، موضوع تقلب در صنعت بیمه به حداقل برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  20