طلا به ۱۳۲۳ دلار در هر اونس رسید

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز جمعه با 6 دلار افزایش به 1323 دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که تردیدها در مورد ترمیم اقتصاد آمریکا به افزایش جذابیت بازار طلا کمک کرده، قیمت فلز زرد روز جمعه افزایش یافت و سومین هفته متوالی رشد قیمت را به ثبت رساند.

پس از انتشار گزارشی که نشان داد، فروش خانه های موجود در آمریکا در ماه ژانویه به پایین ترین رقم در 18 ماه گذشته رسیده قیمت طلا افزایش یافت. این جدیدترین گزارش از مجموعه گزارش های اخیری است که نشان از نامساعد بودن وضعیت ترمیم اقتصادی آمریکا دارد. هرچند بسیاری از تحلیلگران این عملکرد ضعیف را نه با عوامل فنی اقتصادی، بلکه با سرمای هوا مرتبط می دانند.

در ابتدای این هفته و پس از انتشار مجموعه ای از آمارهای ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا قیمت طلا به بالاترین رقم سه ماه و نیم اخیر رسید. شاخص های اقتصادی شامل آمارهای ضعیف از تولید این گمانه زنی را تقویت کرده که فدرال رزرو ممکن است سرعت تعدیل سیاست محرک پولی خود را پایین بیاورد.
میگوئل پرز سانتالا، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «من معتقدم شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاری های خود و از جمله سرمایه گذاری هایشان در بازار طلا توازن مجدد برقرار کرده اند و این عامل اصلی تقویت طلا بوده و ممکن است منجر به افزایش قیمت ها در آینده هم شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز جمعه با 6 دلار افزایش به 1323 دلار رسید.

روز سه شنبه، قیمت هر اونس طلا به 1332 دلار و 10 سنت رسیده بود که بالاترین رقم از ماه اکتبر تاکنون بود.

خرید طلا در آسیا که مرکز اصلی تقاضای فیزیکی برای فلز زرد به شمار می رود همچنان پایین باقی ماند. تجار شاهد برخی خریدهای فیزیکی در این هفته بودند، اما ظاهرا جواهرسازان منتظر اصلاح قیمت ها هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  +    =  50