تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از کارآفرینان است

مدیر عامل بانک ملت با اشاره به اینکه رتبه ایران در توسعه بازار کار 133 است گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از کارآفرینان است که می‌توانیم با تبدیل افکار آنها به اقتصاد دانش بنیان به سمت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، محمدرضا ساروخانی، مدیرعامل بانک ملت با حضور در دومین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار با اشاره به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد:کشورهایی که به منابع سرشار طبیعی اتکا دارند به پارادوکس ثروت دچار می‌شوند.

 وی ادامه داد: از آنجایی که میزان فروش منابع طبیعی در حال نوسان است اگر اقتصاد اتکا به منابع طبیعی باشد با پارادوکس ثروت مواجه می‌شود.

 ساروخانی با اشاره به عواقب اتکا به منابع سرشار طبیعی گفت: توسعه غیر متوازن و تک بعدی به دلیل اقتصاد تک محصولی، تحت الشعاع قرا گرفتن سایر بخش های اقتصادی از جمله تولید، نوسان پذیری درآمد ملی کشور به دلیل اتکا بودجه به درآمد نوسانی حاصل از فروش منابع طبیعی از جمله عواقب در این زمینه است.

 مدیرعامل بانک ملت در بیان راه حل توسعه مبتنی بر دانایی گفت: این روش باید جایگزین توسعه مبتنی بر مواد اولیه و مبتنی بر سرمایه باشد. چرا که حرکت کشورها به سمت اقتصاد مبتنی بر دانایی است  و سرمایه های فکری می‌توانند اقتصاد دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنند.

 وی با تاکید بر 4 رکن اساسی در اقتصاد دانش بنیان گفت: سیستم نوآوری، ساختار اطلاعات و ارتباطات ، آموزش مهارت و ساختارهای نهادی اقتصادی از دیگر شاخص‌های مهم در اقتصاد دانش بنیان است که در شاخص‌های ورودی و خروجی در استخراج بهره‌وری در اقتصاد دانش بنیان باید به تحصیل دانش، تولید دانش، ترویج دانش و به کارگیری دانش اشاره کرد.

ساروخانی با تاکید بر اینکه رتبه ایران در فضای کسب و کار 120 و توسعه بازار کار 133 است افزود: رتبه 113 کشوری در شاخص نوآوری، رتبه 2 کشور در تربیت دانشمندان کارآفرین و تامین منابع مالی از جمله آمار‌های امید بخش در کشور ماست.

 وی درباره ارتباط کارآفرینی با اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از کارآفرینان است که می‌توانیم با تبدیل افکار آنها به اقتصاد دانش بنیان به سمت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  +    =  70