رییس برکنار شده بانک مرکزی نیجریه به دادگاه متوسل شد

لامیدو سانوسی، رییس بانک مرکزی نیجریه پس از اینکه از سوی رییس جمهور این کشور برکنار شد، اعلام کرد علیه این فرمان به دادگاه شکایت خواهد برد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا گودلاک جاناتان، رییس جمهور نیجریه سانوسی را که منتقد صریح پیشینه دولت در مقابله با فساد مالی گسترده در این کشور نفت خیز آفریقایی بوده، پنج شنبه گذشته از کار معلق کرد.

 

سانوسی در گفت‌وگو با رویترز با تاکید بر اینکه قصد ندارد دوباره این سمت را به دست بگیرد، خاطرنشان کرد که هدف وی زیرسوال بردن قانونی بودن اقدام رییس جمهور است.

 

وی که دوران خدمتش در ژوئن به پایان می‌رسید، مدارکی به پارلمان ارایه کرده بود که نشان می‌داد شرکت نفت دولتی "شرکت نفت ملی نیجریه" 20 میلیارد دلار پولی را که به صندوق‌های دولت فدرال بدهکار بوده، بازنگردانده است.

 

بازارهای مالی از تعلیق سانوسی که سیاست‌هایش ارز ملی را تثبیت کرده و تورم را تک رقمی کرده بود، واکنش وحشت زده ای نشان دادند و ارزش نایرا یک درصد در برابر دلار کاهش یافت.

 

برخی از مفسران از جمله رییس جمهور سابق نیجریه گفته اند فساد نفتی کشور در حال حاضر در وخیم‌ترین وضع از زمان پایان دولت نظامی در سال 1999 بسر می‌برد اما جاناتان با زدن برچسب سیاسی، این اتهامات را رد کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1