مصوبات حمل و نقلی و تعاونی شورای پول و اعتبار

در شورا تصویب شد که کارگروهی با مشارکت کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و اصلاح آیین‌نامه در این کارگروه مطرح و به تصویب برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، غلامحسین شافعی در حاشیه جلسه امشب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به مصوبات امروز این شورا، اظهار داشت: یکی از این مصوبات مربوط به شرکت‌های تعاونی بود که براساس آن دولت در تغییرات مدیریتی شرکت‌های تعاونی و مجامع حق دخالت نخواهد داشت.

وی افزود: همچنین مقرر شدکه پیشنهاد شورای گفت‌وگو به وزیر اقتصاد و دارایی منعکس و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شود، تا این تقاضای بخش تعاون به تصویب نهایی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در گذشته قانونی به تصویب رسیده بود که براساس آن شرکت‌های حمل و نقل می‌توانستند کامیون‌های دسته دوم با عمر زیر سه سال را به کشور وارد کرده و نسبت به نوسازی آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های تدوین شده برای این قانون اصل موضوع را زیر سوال برده است، گفت: در شورا تصویب شد که کارگروهی با مشارکت کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و اصلاح آیین‌نامه در این کارگروه مطرح و به تصویب برسد.

شافعی افزود: آیین‌نامه جدید باید به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه و این وزارتخانه نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهد کرد؛ هدف از اصلاح این آیین‌نامه امکان ورود کامیون‌های نو به کشور است.

وی با اشاره به ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، گفت: یکی از بندهای این سیاست توسعه بخش ترانزیت است که امیدواریم با این مصوبه و اصلاح آیین‌نامه مربوطه، بتوانیم در این راستا گام‌هایی برداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −    =  95