سیستم های کارتخوان بانکی بومی سازی شد

از سوی محققان کشور

پژوهشگران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اصلاح معایب سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری اقدام به تولید سیستم‌های کارتخوان بانکی سیار کردند که بر اساس نیاز دستگاه‌ها قابل تغییر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،با ترویج تجارت الکترونیکی زمینه استفاده از سیستم کارت خوان بانکی به جهت سهولت و امنیت بالا در کشور فراهم و متعاقب آن با پیشرفت و گسترش شبکه تلفن همراه  به منظور گسترش تجارت الکترونیکی و خدمات بیشتر بانک‌‌ها به مشتریان سیستم کارتخوان بانکی  pos mobile وارد چرخه بانکداری  الکترونیکی شد.

حمل آسان، سرعت بالا، استفاده از شبکه تلفن همراه از مزایای سیستم کارتخوان بانکی است ولی با تشدید تحریم‌های بانکی ضرورت ارائه محصول نو و کارآمد احساس شد.

در این راستا شرکت دانش بنیان "طلوع فناوری روز ایرانیان" مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با انجام مطالعاتی سیستم کارتخوان بانکی (سیار) pda را عرضه کردند که با به کارگیری نسل شبکه 3 تلفن همراه و بهره مندی از سخت افزار قوی زمینه گسترش تبادلات الکترونیکی و افزایش سرعت تراکنش را فراهم کردند.

گسترش استفاده از سیستم‌های الکترونیکی در امور عمومی و خدماتی چون در راهور ناجا (ثبت جریمه)، شرکت پست، شرکت برق و شرکت‌های توزیع و پخش محصولات تولیدی بیانگر توجه سازمان‌ها و نهادها به استفاده از سیستم‌های الکترونیکی با هدف افزایش کارایی و ارائه خدمات مطلوب است که در این پروژه محققان با شناسایی معایب نرم افزاری و سخت افزاری و با در نظر گرفتن سازمان و نهاد کاربر، سیستم‌های بومی به صورت  offlineوonline  طراحی و عرضه گردید.

این محققان در نظر دارند تا درآینده نزدیک با آغاز فرایند تولید انبوه در داخل کشور علاوه بر بی نیازی از واردات، فرصت‌های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان داخل کشور و سایر متقاضیان ایجاد کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1