آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار از زبان فاطمه رهبر

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حذف بندی از تبصره 9 لایحه بودجه در مورد بیمه زنان خانه‌دار متاهل، گفت: از آن جایی که این مساله امری ضروری است انتظار داریم دولت چنین موضوعی را در قالب لایحه ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فاطمه رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصوبه امروز مجلس با توجه به ایراد شورای نگهبان مبنی بر حذف بیمه زنان خانه‌دار متاهل گفت: این موضوع امری بود که ما در بودجه 92 هم دیده بودیم لذا منتظر بودیم که دولت آن را به عنوان لایحه‌ای به مجلس ارائه کند که دائمی شود اما این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین برای استمرار کاری که در بودجه 92 انجام شده بود و با توجه به محدودیت مالی و منابعی که در اختیار داریم مجددا چنین پیشنهادی را در بودجه 93 مطرح کردیم اما با توجه به ایرادی که شورای نگهبان در این مورد مطرح کرد که بار مالی مضاعفی را به دولت تحمیل می‌کند ما تابع نظر شورای نگهبان عمل کردیم.

فاطمه رهبری تصریح کرد: اما باید در نظر داشته باشیم که این امر ضروری است و در برنامه توسعه پنجم نیز دولت و مسئولان و دستگاه‌ها مکلف به اجرایی شدن بیمه شده‌اند. از طرفی مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی بر این موضوع تاکید کردند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: برای این که ما خانه‌داری را شغل محسوب کنیم و این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های خودمان مطرح است و نیاز جامعه و کشور به شمار می‌رود باید برای تحقق بخشیدن به آن اهتمام داشته باشیم.

فاطمه رهبری اظهار کرد:‌ به دلیل بار مالی سنگینی که چنین طرحی دارد ما نمی‌توانیم آن را در قالب طرح به مجلس ارائه کنیم اما می‌توانیم با دولت همکاری داشته باشیم که به صورت لایحه‌ای آن را به مجلس ارائه کند و از این طریق پوشش بیمه‌ای برای زنان خانه‌دار وجود داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  13