چرا باشگاه‌های ایرانی از برند خود درآمدزایی نمی‌کنند؟

این روزها که بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال علی‌الخصوص استقلال و پرسپولیس داغ است بد ندیدیم نگاهی داشته باشیم به منابع درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال دنیا. جایی که اگر باشگاه‌های فوتبال ما به شکل واقعی خصوصی شوند برای کسب درآمد باید به سمت سوی جذب منابع از این طریق بروند.

به گزارش تابناک، کسب درآمد از طریق نام تجاری و لوگوی باشگاه شاید برای ما عجیب و غریب باشد. اما در فوتبال روز دنیا و درجایی که فوتبال به عنوان یک صنعت درآمدزا سعی می‌کند از تمام پتانسیل‌هایش برای ایجاد درآمد بهره ببرد به عنوان یکی از ارکان درآمدزایی شناخته می‌شود. در ایران معمولا چنین راه‌هایی مورد غفلت واقع شده و توجه چندانی به آن نمی‌شود.

یکی از اصلی‌ترین و در عین حال ساده‌ترین این راه‌ها ثبت برند یا نام تجاری باشگاه است که به درآمدزایی باشگاه‌ها کمک چشم‌گیری می‌کند.
جذب اسپانسر، ایجاد فروشگاه‌های مجازی، فروش آنلاین، صدور کارت اعتباری، فروش پیراهن، شال، پرچم و سایر موارد فقط قسمتی از منابع درآمدی است که باشگاه‌های مختلف در لیگ‌های حرفه‌ای به آن متکی هستند. این منبع درآمدی در ایران به بهانه‌های مختلف که ریشه آن در ناآگاهی مدیران برمی‌گردد، نادیده گرفته می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  6  =