ورشکستگی سایت مبادله کننده بیت کوین در توکیو / پول مجازی زیر سوال رفت

دو تن از استفاده کنندگان از این پول مجازی که دارایی خود را در ورشکستگی سایت مبادله بیت کوین از دست داده اند در برابر دفاتر این سایت تحصن کرده و از بازیافتن پول خود ناامید شده اند.بیت کوین پول در سال دو هزار و نه ایجاد شده و امکان معامله و خرید را از طریق اینترنت میسر می سازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از واحد مرکزی خبر از شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde)، دو تن از استفاده کنندگان از این پول مجازی که دارایی خود را در ورشکستگی سایت مبادله بیت کوین از دست داده اند در برابر دفاتر این سایت تحصن کرده و از بازیافتن پول خود ناامید شده اند.

بیت کوین پول مجازی است که در سال دو هزار و نه ایجاد شده و امکان معامله و خرید را از طریق اینترنت میسر می سازد. هیچ بانک مرکزی و هیچ دولتی بر این پول نظارت ندارد.

سایت ام تی گوکس، که در توکیو این پول را مبادله می کرد، از یک هفته پیش ورشکسته شده است. این سایت ابتدا اعلام کرده بود بروز خطای رایانه ای در سرورهایش مشکلاتی برای دسترسی به سایت ایجاد کرده است اما نهایتا مشخص شد هشتصد و پنجاه هزار بیت کوین معادل پانصد میلیون دلار پول از این سایت سرقت شده است.

پس از آن، این سایت برداشت پول را متوقف کرده اند. احتمالا همه آنهایی که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بودند و پول خود را در این سایت قرار داده بودند ، ورشکست شده اند.

کالین برگس یکی از استفاده کنندگان انگلیسی این پول مجازی گفت :«من نگران و خشمگین هستم. به نظر می رسد، همه دارایی خود را از دست داده ام. شرکت مدتها به من می گفت همه چیز ردیف است اما ما متوجه شدیم که نباید حرفشان را باور کنیم.»

این رسوایی را ممکن است یکی از مهندسان جوان فرانسوی به نام مارک کارپلس به بار آورده است.

کارپلس که از سال دو هزار ویازده در راس شرکت ام تی گاکس قرار داشت، به تازگی مدعی شده بود تلاش زیادی می کند تا مشکل را حل و فصل کند. اما از چند روز پیش مارک کارپلس ناپدید شده است و سایت اینترنتی وابسته به وی نیز حذف شده است.

کارشناسان عقیده دارند این پول به سرقت رفته است. اکثر نهادهای مالی جهان با نگرانی به این وضع می نگرند و هیچ کس حاضر به پذیرشت مسئولیتها نیست.
تارو آسو وزیر دارایی ژاپن گفت :« اگر هیچ کس این پول را به رسمیت نمی شناسد، من متوجه نمی شوم چرا ناپدید شدن آن باید در حیطه مسئولیت وزارت دارایی ژاپن باشد. اگر مصرف کنندگان از این پول استفاده می کنند، این مشکل خودشان است و اگر ثابت شود، جرمی صورت گرفته ، این مسئله به پلیس مربوط می شود. نباید تقصیر را به گردن دیگران انداخت. »
هر چند صحبت از کلاهبرداری کلان در سطح بین المللی هنوز زود است، سایت ام تی گاکس، در ژاپن اعلام ورشکستگی کرده و تحت قانون حمایت از شرکتهای ورشکسته قرار گرفته است.
این پرونده، باعث وحشت مبادلات آنلاین شده است. طی هفته اخیر ارزش بیت کوین به شدت سقوط کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  30