نفت ۱۰۹ دلار شد

قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته یک دلار کاهش یافت و به 109 دلار و 7 سنت در پایان معاملات هفته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، به دلیل مطرح شدن زمزمه هایی در مورد کاهش حجم انتقال نفت از میدان استخراج نفت شیل در داکوتای شمالی، قیمت نفت خام آمریکا در روز جمعه افزایش یافت و برای هشتمین هفته متوالی با رشد همراه بود.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت، اما این هفته را با کاهش قیمت به پایان برد که ناشی از چشم انداز کاهش تقاضا برای نفت از سوی چین و رشد نامطلوب اقتصادی اروپا به دلیل ناآرامی ها در اوکراین بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در روز جمعه، بارگیری نفت خام در تعدادی از پایانه های ریلی مهم نفتی در داکوتای شمالی در طی دو روز گذشته به طور متوسط بیش از 200 هزار بشکه کاهش یافته و به 345 هزار بشکه در روز رسیده است.

اداره حمل و نقل آمریکا با رد شایعات موجود در بازار اعلام کرد، بر اساس قوانین جدید، حمل کنندگان نفت باید تمام محموله های نفت خام را قبل از حمل توسط قطار مورد آزمایش قرار دهند و همین موضوع موجب کاهش حجم بارگیری نفت در پایانه های میدان نفتی باکن شده است.

با این وجود، قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 19 سنت افزایش به 102 دلار و 59 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در هفته گذشته حدود یک درصد رشد داشته است.

قیمت نفت برنت نیز  در معاملات روز جمعه 11 سنت افزایش یافت و به 109 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته حدود یک درصد برابر با یک دلار کاهش داشته است. 
استفان شورک، تحلیلگر بازار نفت به رویترز گفت: با توجه به اینکه تعداد بیشتری از پالایشگاه های آمریکا و اروپا وارد فصل تعمیرات می شوند و تقاضا برای نفت در حال کاهش یافتن است، قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک احتمالا شاهد کاهش قیمت بیشتری خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =