افزایش ۱۳ دلاری قیمت طلا در فوریه ۲۰۱۴

قیمت جهانی طلا در ماه فوریه با افزایش 13 دلاری نسبت به ماه قبل از آن به 1326 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، همزمان با افزایش شاخص ها در بازار بورس آمریکا، روز جمعه قیمت طلا کاهش یافت، اما به دلیل تداوم نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی آمریکا، فلز زرد بزرگترین رشد قیمت ماهیانه خود را از ماه جولای تاکنون به ثبت رساند.
قیمت طلا در ماه فوریه حدود 7 درصد معادل 13 دلار افزایش یافت که بیشترین رشد ماهیانه در 7 ماه گذشته بود و عمده دلیل آن بروز نشانه هایی از ضعف رشد اقتصادی چین و آمریکا و همچنین وضعیت آشفته سیاسی و اقتصادی در اوکراین بود.
تایلر برودا، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «به طور کلی، با توجه به اتفاقات اوکراین، آمارهای اقتصادی آمریکا و نگرانی ها در مورد چین، ظاهرا دلایل بیشتری نسبت به 6 هفته قبل برای نگاه کردن به بازار طلا وجود دارد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 5 دلار کاهش به 1326 دلار رسید، در حالی که در روز چهارشنبه قیمت 1345 دلاری که بالاترین قیمت چهار ماه اخیر بود را به ثبت رسانده بود.
قیمت طلا در حالی کاهش یافت که آمارها روز جمعه نشان داد، دولت آمریکا ارزیابی خود از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی 2014 را کاهش داده است. این موضوع نشان از کاهش رشد اقتصاد آمریکا دارد. اما برخی علائم اولیه نشان می دهد که احتمالا بدترین کاهش رشد اقتصادی آمریکا سپری شده است.
پس از آنکه آمارها نشان داد که نرخ تورم در حوزه یورو به طور پیش بینی نشده ای در این ماه ثابت باقی مانده و ارزیابی رشد اقتصادی آمریکا برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته، بازار طلا توجهی به کاهش ارزش دلار در مقابل یورو به کمترین میزان در دو ماه گذشته نکرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40