بورس به زودی به روال عادی برمی‌گردد

معاون بازار شرکت بورس وضعیت بنیادی شرکتها را به مراتب بهتر از اسفند سال گذشته دانست و به سهامداران اطمینان داد که بورس به زودی به روال عادی خود بر گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی صحرایی در گفت‌وگو با ایسنا، وضعیت فعلی بازار را مورد توجه قرار داد و با بیان طرح سازمان بورس برای حمایت از سهامدار جزء است،گفت: از لحاظ بنیادی وضعیت شرکتهای بورسی و نیز وضعیت کلی اقتصاد به مراتب بهتر از اسفند سال گذشته است.

 

وی به افزایش نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و افزود:با راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی در سال آینده، شرکت‌های مصرف کننده گاز دیگر با دوره 2 ماهه قطعی گاز مواجه نخواهند بود و این موضوع تاثیر قابل توجهی در فروش آنها داشته و زیان آنها را جبران می کند که بازار به این مسائل توجه کمتری دارد.

 

معاون شرکت بورس با بیان اینکه وضعیت بورس بسیار بهتر از گذشته است،عنوان کرد:بعد از اثر روانی تغییر نرخ خوراک و برخی مسائل حاشیه ای که ایجاد شد و نیز اصلاح قیمت در برخی نمادها ، بازار به زودی به روال عادی خود بر می گردد.

 

صحرایی اظهار کرد:همواره توصیه به سرمایه گذاران این بوده است که برای خرید تحلیل بنیادی کرده و به مطالب برخی سایت‌های نقش آفرین در تصمیم گیری توجه نکنند. زیرا اگر سهامداران تحلیل بنیادی کنند کمتر دچار ضرر می شوند و کسی که با مکانیزم بورس آشنا نیست نباید به صورت مستقیم وارد بورس شود.

 

وی با بیان اینکه طرح جدید سازمان بورس برای سهامداران خرد مناسب است و دیگر صف های فروش سنگین در بازار تشکیل نمی شود،در خصوص زمان پایان این طرح و دخالت در مکانیزم عرضه و تقاضا گفت:اگر بازار سرمایه عادی بود دیگر به اجرای این طرح نیازی نداشت این در حالی است که در شرایط خاص باید اثر روانی بازار را کاهش می دادیم زیرا در همه جای دنیا مداخله گر در بازار وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =