نظام بانکی در تامین منابع مالی سهم ۸۳ درصدی دارد

مدیر عامل بانک ملت با بیان اینکه ایران از نظر توسعه بازار مالی رتبه 130 را در بین 148 کشور دارا است، گفت: نظام بانکی در تامین منابع مالی کشور سهم 83 درصدی را به عهده دارد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدرضا ساروخانی در ششمین کنفرانس توسعه تامین مالی با بیان این که در حال حاضر دولت یازدهم فرصت مناسبی را هم در بازار سرمایه و هم در بازار پول ایجاد کرده تا تامین مالی پروژه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی انجام شود، گفت: در این زمینه بازار پول و سرمایه به تعامل و نکات مشترک خوبی دست پیدا کرده‌اند.
وی با تاکید بر این که ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضرورت تامین مالی برای پروژه‌های بزرگ و حیاتی کشور را دو چندان کرده است، خاطرنشان کرد: توسعه نظام مالی کشور در کنار ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق هر چه سریعتر برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی را در پی دارد و در این بستر نباید فرصت به وجود آمده برای تامین مالی را از دست داد.
ساروخانی با اشاره به این که ایران از نظر توسعه بازار مالی درمیان 148 کشور جهان رتبه 130 را دارا است، گفت: بدون شک برگزاری چنین هم‌اندیشی‌هایی به شناخت وضع موجود و ارائه راهکارهای لازم جهت ارتقای این رتبه کمک خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: توسعه نظام مالی کشور تحقق هر چه بهتر و سریعتر برنامه‌های کلان کشور را در پی خواهد داشت و در این راستا بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 1100 میلیارد دلار منابع جهت تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در کشور مورد نیاز است و بنابر آمارهای رسمی نظام بانکی در تامین منابع مالی کشور به طور متوسط سهم 83 درصدی را در سالهای اخیر بر عهده داشته است. اما امیدواریم با توسعه و تقویت بازار سرمایه تعادل نسبی در این بخش حاصل و بازار سرمایه با دستیابی به جایگاه واقعی خود در کنار نظام بانکی بیش از پیش محرک توسعه نظام اقتصاد کشور باشد.
مدیر عامل بانک ملت با اشاره به اینکه در روزهای پایانی بهمن ماه شاهد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بودیم که تاکیدات قبلی معظم‌له در خصوص اقتصاد دانش بنیان را به یک سند راهبردی تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی الگوی مکمل در کنار سیاست‌های کلان اقتصادی به حساب می‌آید که حرکت در مسیر آن اهداف اقتصادی سند چشم‌انداز 20 ساله را با سرعت بیشتری محقق خواهد کرد.
ساروخانی با اشاره به این که سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: در بند نهم این سیاستهای کلان اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور در جهت تقویت بخش واقعی اقتصاد مد نظر قرار گرفته است. از این رو تامین مالی جزء لاینفک این سیاست کلان تلقی می‌شود که نظام بانکی نقشی بی‌بدیل در تحقق آن خواهد داشت.
مدیر عامل بانک ملت در ادامه با بیان این که این بانک همچون گذشته درصدد است با تطبیق فعالیتهای خود با نیازهای کشور در راستای تحقق منویات مقام
معظم رهبری گام بردارد، اظهار کرد: آنچه در سیاست اقتصاد مقاومتی بسیار تاکید شده بحث تقویت کارآفرینی و حمایت از محققان در راستای اقتصاد دانش بنیان است و در این راستا بانک ملت با راه‌اندازی بانک ونچر کشور را در قالب گروه توسعه کارآفرینی ملت در دستور کار قرار داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =