مصرف کنندگان خدمات پرداخت همراه خرید های اینترنتی بیشتری هم دارند/آماری از عملکرد موبایل پیمنت و بنکینگ

یک نظر سنجی در سال 2013 نشان داد

91 درصد از مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه در جهان حداقل یک بار در سال 2013 به انجام تراکنش‌های همراه پرداختند که این رقم برای تمام کاربران تلفن همراه به 65 درصد می‌رسد.همچنین 66 درصد این افراد در جهان به اشکال گوناگون از خدمات بانکداری همراه استفاده می‌کنند،

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،انجمن تجارت جهانی MEF با انجام یک نظرسنجی اعلام کرد که در سال میلادی گذشته 15 درصد از مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه حداقل یک بار به انجام عملیات پرداخت از طریق تلفن همراه پرداخته‌اند. 7 درصد از این شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام داشتند که به‌وسیله کیف پول همراه و به‌خصوص کیف پول‌های همراه مبتنی بر اتصال NFC اقدام به انجام تراکنش‌های همراه کرده‌اند.

براساس این گزارش، مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه نقش مهمی در رونق بازار تجارت همراه دارند، به‌طوریکه این گروه 26 درصد بیشتر از کاربران عادی به انجام تراکنش‌های همراه می‌پردازند. همچنین 91 درصد از مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه در جهان حداقل یک بار در سال 2013 به انجام تراکنش‌های همراه پرداختند که این رقم برای تمام کاربران تلفن همراه به 65 درصد می‌رسد.

مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه همچنین بیش از سایر کاربران به‌وسیله گوشی‌های خود به خرید اینترنتی می‌پردازند. این مصرف‌کنندگان 10 درصد از کمتر از کاربران عادی تمایل به انجام خریدهای ارزان‌قیمت و 14 درصد بیشتر میل به انجام خریدهایی با قیمت متوسط دارند.

مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه بیش از کاربران عادی به خرید اینترنتی پرداخته و به انجام فعالیت‌های همراه یا اجتماعی گسترده‌تری دست می‌زنند. این مصرف‌کنندگان 12 درصد بیشتر از کاربران عادی اقدام به اسکن بارکدهای QR کرده، 11 درصد بیشتر به موسسات خیریه کمک کرده و 10 درصد بیشتر از خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی استفاده می‌کنند.

این گزارش به رونق بانکداری همراه در مناطق گوناگون پرداخته و دلایل مختلفی را برای محبوبیت این خدمات برشمرده است. برای مثال کاربران چینی، آمریکایی و انگلیسی از اپلیکیشن‌ها بانکی برای چک کردن موجودی حساب و پرداخت قبوض استفاده می‌کنند. این درحالیست که خدمات پرداخت همراه در آفریقا بیش از هرچیز برای انتقال وجه و درخواست اعتبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از کاربران آفریقایی تنها به‌وسیله تلفن همراه به حساب‌های بانکی خود دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین 66 درصد از مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه در جهان به اشکال گوناگون از خدمات بانکداری همراه استفاده می‌کنند، حال آنکه این رقم در مورد کاربران کنیایی به 92 درصد می‌رسد.

در بخش دیگری از این گزارش به اهمیت سرعت شبکه‌های تلفن همراه در توسعه خدمات پرداخت اشاره شده است. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که 25 درصد از شرکت‌کنندگان به دلیل «سرعت پایین شبکه‌ها» تمایلی به انجام تراکنش‌های همراه نداشته و در نتیجه از هر 7 مصرف‌کننده خدمات پرداخت همراه تنها یک نفر به شکلی از این خدمات استفاده می‌کند.

در مقابل، مشترکان شبکه‌های 4G بسیار بیشتر از خدمات پرداخت همراه بهره برده و از هر سه مشترک، دو نفر (معادل 64 درصد) به انجام تراکنش‌های همراه می‌پردازند.

انجمن MEF اعلام کرد: «یافته‌های این گزارش به‌وضوح نشان می‌دهد که نسل اول مصرف‌کنندگان خدمات پرداخت همراه در توسعه تجارت همراه نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. کاربران پیشتاز در استفاده از خدمات پرداخت همراه نسب به کاربران عادی تمایل بیشتری برای انجام تراکنش‌های همراه داشته و در مجموع از دامنه گسترده‌تری از خدمات تلفن‌های همراه بهره می‌برند. استفاده از خدمات پرداخت همراه نزد کاربران بسیاری از مناطق جهان کاملا رونق یافته و آفریقا در این زمینه پیشتاز است. با توسعه شبکه‌های تلفن همراه، بی‌تردید شاهد رونق بیش از پیش خدمات پرداخت همراه در جهان خواهیم بود».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1